هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

علما و بزرگان به نسل جوان معرفی شوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بزرگداشت آیت‌الله رضوی بربرودی(ره)

علما و بزرگان به نسل جوان معرفی شوند

همایش بزرگداشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله سید‌ جمال‌الدین رضوی بربرودی از عالمان و مفاخر حوزوی، با سخنرانی حجج‌اسلام شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، سرلک امام جمعه الیگودرز و نوه این عالم ربانی، ۲۸‌آذر در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در این مراسم با اشاره به اینکه آیت‌الله سید جمال‌الدین رضوی بربرودی(ره) بسیار مؤمن، بااخلاص و مهذب بودند، خاطر‌نشان کرد: این عالم ربانی، با طی کردن مدارج فقهی و علمی و تلاش و پشتکار توانست، در بین مردم به‌عنوان عالمی مردمی و صبور بدرخشد.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در زمان تحصیل آن عالم بزرگوار، در بدترین شرایط حکومتی بودند، گفت: تصمیم‌گیری‌های مهم در کنار فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و سیاسی و مقابله با وابستگان رژیم منحوس پهلوی، از جمله خدمات آیت‌الله رضوی بربرودی(ره) بود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با بیان اینکه روحانیت همواره پشتوانه و پناهگاه مردم ولایت‌مدار بوده است، ادامه داد: لرستان مهد فرهیختگان و فرزانگان نامی است و سابقه کهن شهرستان الیگودرز و حومه در این عرصه، گواه این ادعاست.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان، با بیان اینکه سیره زندگانی علمای بزرگ و وارسته می‌تواند، در مسیر کمال زندگی انسان مؤثر باشد، گفت: باید عالمان و بزرگان دین و فرهنگ، به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی شوند.
 
  آیتالله رضوی بربرودی گرهگشای مشکلات مردم بود
حجت‌الاسلام سرلک نیز در این همایش، با اشاه به خدمات ارزنده این عالم ربانی در عرصه‌های گوناگون، بیان کرد: ایشان عمر بابرکت خود را در راه مجاهدت تبلیغی، فقهی و علمی و همچنین رفع مشکلات مردم سپری کرد.
امام جمعه الیگودرز، با بیان اینکه خدمات فراوان آن عالم وارسته و مجتهد به ایران اسلامی و مردم لرستان ستودنی است، افزود: آن عالم بزرگوار با ساخت مساجد، بیمارستان و تأسیس مدارس علمیه و مراکز  عام‌المنفعه به مردم خدمت کرد.
امام جمعه الیگودرز خاطر‌نشان کرد: نام استان لرستان همیشه از لحاظ ظهور عالمان دینی و بزرگان علمی خوش درخشیده و وجود علما و اندیشمندان بسیار در این استان و ارائه خدمات آن بزرگواران به جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ستودنی است.
حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه باید خدمات عالمان دینی و بزرگان علمی، به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی شود، ادامه داد: باید بسترهای لازم برای برگزاری همایش بزرگداشت علما فراهم شود.

مروری بر زندگی‌نامه آیت‌الله رضوی بربرودی(ره)
مرحوم آیت‌الله آقاسید جمال‌الدین رضوی‌ بربرودی، عالمی عامل، مجتهدی عادل، خطیبی فاضل و مرجع امور دینی، اجتماعی و سیاسی و همچنین منشأ خدمات ارزشمند دینی و فرهنگی و از مفاخر شهرستان الیگودرز لرستان بوده است.
وی در منطقه، منشأ خدماتی بزرگ و کارهای خیر و عام‌المنفعه بسیاری؛ از جمله ساخت مسجد جامع شهر، توسعه مسجد حضرت علی‌بن ابی‌طالب(ع)، راه‌اندازی بیمارستان و تأسیس مدرسه علمیه بود.
آیت‌الله سیدجمال‌الدین بربرودی(ره) پس از عمری مجاهدت در راه خدا و نیکوکاری و خدمت به مردم، در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهر او در آرامستان اکبرعلی الیگودرز به خاک سپرده شد.
گفتنی است، در راستای معرفی این چهره ماندگار الیگودرزی، توسط یکی از نوادگان وی به ‌نام سیدشمس‌الدین بربرودی، پس از سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر و مراجعه به بسیاری از کسانی که محضر وی را درک کرده‌اند، کتابی با عنوان «آیت‌الله دیار ما» تدوین شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه