هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سامانه جدید تلبس حوزه‌های علمیه رونمایی شد

سامانه جدید تلبس حوزه‌های علمیه رونمایی شد

سامانه جدید تلبس معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری در این جلسه، سامان‌دهی امور تلبس را از وظایف مهم معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه دانست و افزود: این موضوع شامل چند بخش می‌شود از جمله: فرهنگ‌سازی برای تلبس در بین طلاب، ثبت‌نام طلاب از طریق پیشخوان حوزه، برگزاری کارگاه تلبس به‌صورت حضوری و مجازی، برگزاری مصاحبه روان‌شناختی و مصاحبه علمی تربیتی که بخشی از آن به‌صورت حضوری و بخشی دیگر به‌صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد و بعد از گذراندن این مراحل، صدور مجوز تلبس صادر می‌گردد.
وی گفت: همچنین موضوع جشن تلبس که در واقع در امتداد همان فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود، بعد از دریافت مجوز تلبس در استان‌ها برگزار می‌گردد.
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، در مورد سامانه جدید تلبس، گفت: علاوه بر اینکه تلاش شده، این سامانه بر طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های جدید تنظیم گردد، کاستی‌های سامانه قبلی نیز برطرف شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز، ۳۳۰۰ نفر مجوز تلبس دریافت کرده‌اند و امید است، با نهایت مسئولیت‌پذیری و براساس آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی تلبس، زمینه‌ساز اجرای بهتر امور تلبس در کشور باشیم و موجبات رضایت حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نماییم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه