هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلبه شهید محمدحسن خضرلو

رواق شهیدان - شماره 694

طلبه شهید محمدحسن خضرلو

    ولادت: 27/5/1327
 
  شهادت: 29/10/1357
 
  محل شهادت: آذربایجان غربی (بدل‌آباد)
روحانی شهید حجت‌الاسلام محمدحسن خضرلو، فرزند حجت‌الاسلام شیخ علی خضرلو، جزء اولین شهدای روحانی در شهرستان خوی بوده است. او سال 1327شمسی در روستای آغشلو از توابع  شهرستان خوی متولد شد  و به جمع خانواده‌های متدین و روحانی، شادی دیگری بخشید و در آن حال و هوای مذهبی بزرگ شد.
وی تحصیلات ابتدائی را در دبستان هدایت به پایان رسانید و در سال1342 زمانی که مدرسه فیضیه قم، توسط عمال رژیم طاغوت زیر شدیدترین ضربات قلع و قمع می‌شد، به مدرسه علوم دینی خوی وارد شد و در آنجا بعد از گذراندن دوره مقدماتی صرف و نحو، در سال1347 در مدرسه دینی محمدیه ارومیه به ادامه تحصیل پرداخت و منطق و اصول را به پایان رسانید. در سال1350 به حوزه علمیه قم عزیمت کرده و زیر نظر استادانی چون آقایان پایانی و سیدابوالفضل موسوی تبریزی به فراگیری قسمتی از فقه مشغول گردید و مسافرت‌های تبلیغی را آغاز کرد. از جمله به اطراف تهران و به اهواز برای چندین‌بار سفر کرد. او در این سفرها پیام خون شهیدان پانزده خرداد را برای مردم می‌رساند و آنها را به انقلاب دعوت می‌کرد.
آگاه به مسائل روز بود و در بحث‌های سیاسی شرکت می‌کرد. دست از تبلیغات بر علیه رژیم ستم‌شاهی برنمی‌داشت و سری نترس داشت و با ایمانی قوی با دشمنان خدا و بندگان می‌جنگید و از هیچ رنج و ملامتی هراس نداشت و تنها رضای خدایش را می‌جست و از مخلصان امام(ره) بود.
ادب، جوانمردی، سخاوت و مهربانی به همه مخصوصاً برای کودکان، از خصوصیات بارز این شهید بود و فدا شدن در راه امام(ره) را سعادتی والا می‌دانست و شهادت یک آرزوی شیرین برایش بود تا اینکه در سال1357 در سنگر تبلیغ و آگاهی دادن، به دست چماقداران رژیم طاغوت به فیض شهادت نائل آمد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه