هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 695

اخبار کوتاه جهان

فلسطین
دشمن صهیونیستی خود را برای نبرد فراگیر آماده کند: یورش رژیم صهیونیستی به شهرک‌های کرانه باختری در نابلس چند زخمی برجای گذاشت و همین مسئله باعث شد که یکی از رهبران حماس درباره عواقب تشدید تنش در این منطقه هشدار دهد. عبدالحکیم حنینی: عملیات‌های تیراندازی که قهرمانان ما در کرانه باختری انجام می‌دهند، پیام اولیه است و دشمن باید آماده نبرد فراگیر با همه فرزندان ملت ما شود.

  ونزوئلا
مادورو: شیفته آیتالله خامنهای هستم: رئیسجمهور ونزوئلا: شیفته آیت‌الله خامنه‌ای هستم؛‌ هر بار که به ایران می‌روم، دوست دارم که با آیت‌الله صحبت کنم. ایشان، مردی با درایت و هوش بالا هستند. امیدواریم که در سفر بعدی، فرصتی دست دهد تا یک بار دیگر با آیت‌الله خامنه‌ای صحبت کنم.

  عراق
مخالفت دادگاه عالی فدرال عراق با ابطال انتخابات: دادگاه عالی فدرال عراق بعد از سه دور تعویق در برگزاری جلسه اعلام نهایی نتایج انتخابات، با درخواست برخی از احزاب برای لغو و ابطال نتایج انتخابات مخالفت کرد. دادگاه فدرال عراق نتایج انتخابات ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ در این کشور را به صورت نهایی تأیید کرد.

  افغانستان
دلیل سقوط افغانستان اعتماد به آمریکا بود: اشرف غنی رئیسجمهور سابق افغانستان: دلیل اصلی سقوط ناگهانی کشور توسط طالبان، اعتماد‌ من به آمریکا بود. خشم افغان‌ها و اینکه من را مقصر تسلط سریع طالبان بر افغانستان می‌دانند، درک می‌کنم.
افغانستان، بیشترین آمار کشته شدن خبرنگاران در جهان! امسال در افغانستان ۹ روزنامه‌نگار کشته شده‌اند که بدین ترتیب مرگبارترین کشور برای روزنامه‌نگاران در این سال بوده است. در رده دوم مکزیک قرار دارد که در آن ۸ روزنامه‌نگار کشته شده‌اند و ۴ تن در هند ، ۳ تن در پاکستان و بقیه در سایر کشور‌ها. کشته‌ها سردبیران، دبیران، گزارشگران و کارمندان رسانه‌ای بوده‌اند.

  ترکیه
درآمد گردشگری یک استان ترکیه، ۲ برابر درآمد نفتی ایران: ترکیه در سال ۲۰۱۹ پذیرای بیش از ۵۱ میلیون توریست خارجی بوده و به درآمد ۳۰ میلیارد دلاری دست یافته است. این رقم در سال ۲۰۲۱ و با توجه به شیوع کرونا، ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و باعث ایجاد درآمدی بالغ بر ۷ میلیارد دلار برای این کشور شده است. هم‌اکنون و به واسطه تحریم‌ها، کل درآمد ارزی ایران از محل فروش نفت چیزی در حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار به صورت سالانه است و این بدان معناست که فقط یک استان ترکیه، ۲ برابر درآمد نفتی ایران از محل گردشگی کسب درآمد کرده است!

  آمریکا
لغو بیش از ۱۴۰۰ پرواز در آمریکا با گسترش اُمیکرون: آمارهای رسمی نشان می‌دهد، بیش از ۱۴۰۰ پرواز در ایالات متحده طی یک روز به خاطر شیوع سریع سویه اُمیکرون ویروس کرونا لغو شده و هزاران مسافر سرگردان شده‌اند.
میامیِ آمریکا در تیررس پهپادهای ایران است: اندیشکده صهیونیستی آلما: ونزوئلا با پهپادهای ایرانی خود می‌تواند به شهر«میامی» در آمریکا حمله کند. دادنِ پهپاد به ونزوئلا، یعنی اینکه که آمریکا قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران در افکار خود بازنگری کند. این پهپادها می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری کنند و به اهداف سطحی یا هوایی حمله انتحاری کنند.
دوپینگ مالی ترامپ به کمک بنسلمان: وبسایت خلیج۲۴: ولی‌عهد سعودی در تلاش است تا با کمک مالی به جرد کوشنر، ترامپ را به صحنه انتخابات ۲۰۲۴ بازگرداند. برای این کار او سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در آمریکا را آغاز کرده است.

  هند
موشک اتمی میسازیم تا حتی نگاه بد به ما نشود: وزیر دفاع هند: می‌خواهیم موشک اتمی بسازیم تا کشوری جرأت نداشته باشد به ما بد نگاه کند.

  چین
دوران اشغال کشورها با توپ گذشته است: معاون وزارت خارجه چین: روزهایی که یک کشور، تنها با چند توپ مسلح می‌توانست کشور دیگری را اشغال کند، گذشته است. جنگ افغانستان یک‌بار دیگر نشان داد که هژمونی هر چقدر هم که سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارید، قابل حفظ نیست. مایلم تکرار کنم که آمریکا به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران باید سیاست اشتباه فشار حداکثری علیه این کشور را تغییر دهد.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
ایران درحالِ تاختن است: نتانیاهو: کابینه بنت برای اسراییل خطرناک است. ایران به‌سرعت درحال تاختن است؛ درحالی‌که نخست‌وزیر اسراییل ساکت نشسته و جلوی آن‌ها خم می‌شود.
عملیات روانی ایران دو حزب رژیم صهیونیستی را به جان هم انداخت: کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی: یک شبکه ایرانی که در فضای مجازی مشغول به عملیات روانی بوده، توانسته محتوایی را منتشر کند که احزاب رژیم‌‌صهیونیستی از آن علیه یکدیگر استفاده کنند. این حساب‌های کاربری جعلی توانسته‌اند اعضای برجسته و گروه‌های سیاسی صهیونیستی را وادار به استفاده از محتوای موردنظر بر علیه یکدیگر کند.
ایران می‌تواند هر نقطه‌ای از رژیم صهیونیستی را بزند: ارتش رژیم صهیونیستی: عواقب اقدام نظامی علیه ایران دشوار است. در صورت حمله، مرحله‌ای از حملات حزب‌الله لبنان یا حماس علیه اسرائیل آغاز می‌شود. ایرانی‌ها زرادخانه موشک‌های دوربرد خود را به طور چشمگیری تقویت کرده‌اند و می‌توانند به راحتی هر هدفی را در اسرائیل بزنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه