هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ایجاد چهار‌هزار معنویت جعلی و بدلی در اروپا و آمریکا

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد

ایجاد چهار‌هزار معنویت جعلی و بدلی در اروپا و آمریکا

امروزه سه یا چهارهزار معنویت جعلی و بدلی در اروپا و آمریکا ایجاد شده است. باید بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی(عج) و حرکت بشریت به سمت توحید در آخرالزمان تأکید شود؛ چون امروزه مردم از ولنگاری زیر چتر لیبرالیسم خسته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در دیدار مسئول و اعضای هیئت علمی مؤسسه آینده روشن اظهار کرد: طرح بحث‌های مهدویت، نرم‌افزار تمهید تمدن اسلامی است و جامع‌ترین و کامل‌ترین دوران زندگی، در عصر ظهور تحقق خواهد یافت.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به لزوم شناساندن سیره حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و افزود: بر اساس روایت «سیرته سیرتی» از پیامبر(ص)، باید بر شناساندن سیره امام زمان(عج) تأکید شود؛ چون معرفی اسلام بر مبنای رحمانیت و مقاومت، ذیل سیره پیامبر(ص) است.
وی درباره اشتباه و کج‌سلیقگی برخی‌ها در معرفی امام زمان(عج) اظهار کرد: در شهر وین، نشستی با عنوان «آخرالزمان از دیدگاه شیعه و کاتولیک» برگزار شد و یکی از سخنرانان شیعه گفت که در زمان ظهور امام زمان(عج) دو ‌سوم مردم بر اثر جنگ و خونریزی کشته می‌شوند. این سخن اساساً صحیح نیست و بیان این نوع سخنان، باعث ایجاد وحشت می‌شود. روایات کشته شدن دو‌ سوم از مردم در عصر ظهور، از علی‌بن حمزه بطائنی است که روایات معتبری نیستند. بنابراین اگر سمینار بین‌المللی با موضوع «رحمت و مقاومت در سیره حضرت مهدی(عج)» با حضور ادیان دیگر و به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، خیلی خوب است؛ چون یهودی‌ها و مسیحی‌ها هم درباره آخرالزمان سخنان زیادی دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، با بیان اینکه جامعه بشری تشنه معارف ناب اسلامی است، گفت: امروزه سه یا چهارهزار معنویت جعلی و بدلی در اروپا و آمریکا ایجاد شده است. باید بر وجود معنویت در دولت حضرت مهدی(عج) و حرکت بشریت به سمت توحید در آخرالزمان تأکید شود؛ چون امروزه مردم از ولنگاری زیر چتر لیبرالیسم خسته شده‌اند.
وی به سفرهای اخیر خود به اروپا اشاره کرد و افزود: دیداری با شورای واتیکان در فرانسه و دبیر شورای پروتستان در ژنو داشتیم، که آنان آمادگی زیادی دارند که معارف اسلام را بدانند.
وی مباحث خودسازی، زمینه‌سازی و دگرسازی در عرصه بین‌الملل را از بحث‌های مهم انتظار معرفی کرد و افزود: باید اقداماتی انجام دهیم تا در جهان برای آماده‌سازی ظهور موج ایجاد شود؛ متأسفانه زمینه‌سازی برای ظهور در عرصه بین‌الملل کم‌رنگ و در برخی مناطق بی‌رنگ است. باید در زمینه شناساندن حضرت مهدی(عج) در جهان مخصوصاً در عرصه فضای مجازی بیشتر تلاش کنیم.
این استاد حوزه علمیه قم، فعالیت‌های علمی و میدانی مؤسسه آینده روشن را ارزشمند توصیف و اظهار کرد: برخی مقالات مجموعه شما را خواندم و مناسب است که به زبان‌های مختلف ترجمه شوند.
وی درباره عرصه‌های همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با مؤسسه آینده روشن، گفت: با معاونت‌های علمی و فرهنگی و امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، زمینه‌های همکاری وجود دارد. در برگزاری وبینارها و همکاری با شخصیت‌های بین‌المللی در حدی که امکان دارد، کوتاهی نخواهد شد. همچنین پژوهشگران مؤسسه آینده روشن می‌توانند، با دانشنامه ویکی‌شیعه مرتبط باشند و در ایجاد و تکمیل برخی مداخل مقالات همکاری کنند. از سوی دیگر در شبکه ماهواره‌ای ثقلین که حدود هجده میلیون مخاطب دارد، کارشناسان مؤسسه آینده روشن، می‌توانند به زبان عربی جریان مهدویت را تبیین کنند.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی مسئول مؤسسه آینده روشن، گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه ارائه کرد و خواهان توسعه همکاری‌های بین دو مجموعه شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه