هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قرآن ملاک و معیار اصلی در تبلیغ دین باشد

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کردند

قرآن ملاک و معیار اصلی در تبلیغ دین باشد

باید قرآن را ملاک و معیار اصلی در امر تبلیغ قرار دهیم و مردم را به این کتاب مبارک و اندیشه در آن سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، ۷‌دی در دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و سرگروه‌های تبلیغی این سازمان، اظهار کردند: خداوند در آیه ۲۹ سوره مبارکه «ص» می‌فرماید: «کتاب أنزلناه إلیک مبارک لیدبروا آیاته و لیتذکر أولو‌الألباب» کتاب مبارک به این معناست که قرآن از هر جهت دوای درد بشر است و می‌تواند تمام مشکلات انسان‌ها را حل کند؛ به شرطی که به دستورات آن عمل کنیم.
معظم‌له با بیان اینکه، باید قرآن را ملاک و معیار اصلی در امر تبلیغ قرار دهیم، گفتند: در بخش دیگر این آیه، به مسئله تدبر در آیات وحی تصریح شده؛ زیرا قرائت صرف، نمی‌تواند فایده کاملی داشته باشد؛ بلکه اگر در فهم قرآن تلاش کنیم و معنای صحیح زندگی را دریابیم، آنگاه می‌توانیم به سعادت دست یابیم. صاحبان مقام عقل در این آیه مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ به این معنا که همه مردم دعوت پیامبران و مبلغان دینی را برنمی‌تابند و ممکن است، آنها را مورد تمسخر و توهین قرار دهند و حتی به‌گواه تاریخ، انبیای الهی را به قتل برسانند. تنها آن‌دسته که اهل تفکر و تعقل باشند، سخن حق را درک می‌کنند و نجات می‌یابند؛ بنابراین نباید از قلت جمعیت حق و کثرت طرفداران باطل هراس داشت.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کردند: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع)، قرآن بهترین کتاب موعظه و بهترین موعظه آن نیز، همان عبارات «قل هوالله احد…» است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه