هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت یک ضرورت است

رئیس‌جمهور در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی

ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت یک ضرورت است

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت، تصریح کرد: دشمنان حرکت و پیشرفت ملت ایران را نمی‌خواهند، اما باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، ۹‌دی در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، تقارن این سفر با روز ۹ دی را مبارک دانست.
رئیس‌جمهور با اشاره به نقش و برکات علمای بزرگ حوزه علمیه قم، خاطر‌نشان کرد: معتقدیم فقه ما از غنایی برخوردار است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشری باشد و امروز برای دنیا روشن شده است که دین حقیقی می‌تواند، پاسخگوی نیازهای همه شئون بشر باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، با طرح این پرسش که چرا پس از ۴۰ سال هنوز کاستی‌هایی در کشور وجود دارد؟ گفت: پاسخ این پرسش را باید در عملکرد خودمان جستجو کنیم؛ زیرا آنجا که کار با اعتقاد و تلاش دنبال شد، به مقصد رسیدیم؛ اما آنجایی که باورها سست شد، مشکلات نیز ایجاد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، عمل نکردن به مبانی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را عامل عقب‌گرد برشمرد و اظهار کرد: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با نهی همگان از ایجاد یأس در جامعه و با بیان اینکه هرچه امور پیش می‌رود، گشایش هم بیشتر می‌شود، افزود: همه تحریم‌ها برای متوقف کردن و کند کردن پیشرفت در کشور است؛ اما باید با امید و حرکت، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.
وی راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات را تحول علوم پایه توصیف کرد و گفت: فضای کار و تلاش برای تحول اساسی در کشور وجود دارد و در این راه، اتاق فکر حوزه‌های علمیه می‌تواند به دولت کمک کند.
رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه دولت در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است، اظهار کرد: نقش حوزه در تدوین این برنامه محوری خواهد بود.
رئیس دولت سیزدهم همچنین با اشاره به پیشرفت نامتوازن کشور و توزیع ناعادلانه برخی امکانات در استان‌ها، گفت: به‌جای نظام چانه‌زنی و پیگیری‌های فردی و اقلیمی، باید یک نگاه متوازن به اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، با تأکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت، تصریح کرد: دشمنان حرکت و پیشرفت ملت ایران را نمی‌خواهند؛ اما باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
گفتنی است نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی استان قم و دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان قم بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه