هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

یک‌‌هزار مبلغ ‌به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به سراسر کشور اعزام می‌شوند

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف‌ کشور خبر داد

یک‌‌هزار مبلغ ‌به‌مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به سراسر کشور اعزام می‌شوند

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف‌ کشور، از اعزام یک‌هزار روحانی از قم، در قالب سوگواره «یاس نبوی» در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به‌مدت یک هفته به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف‌ کشور، با اشاره به برگزاری همایش مبلغان سوگواره «یاس نبوی» که با عنوان «بصیرت فاطمی» در قم برگزار شد، اظهار کرد: این سوگواره جزء شناسه برنامه‌هایی است که توسط سازمان اوقاف تدوین و اجرایی می‌شود و اهمیت زیادی بین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سالانه این سازمان دارد.
وی افزود: بر این اساس مبلغان روحانی متخصص در حوزه‌های گوناگون از شهر قم، به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا علاوه بر تبلیغ مباحث دینی، احکام شرعی و مسائل مورد نیاز مردم، به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بپردازند.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف،‌ با بیان اینکه این مبلغان در بقاع متبرکه و مناطق کمتر برخوردار مستقر می‌شوند، گفت: امسال نیز در عین اینکه شرایط کرونایی تداوم دارد؛ اما نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد مبلغان داشته‌ایم و قریب به هزار نفر روحانی از قم، در قالب سوگواره یاس نبوی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: مدت زمان تبلیغی ایام فاطمیه یک هفته است که شامل فعالیت مبلغان اعزامی، روحانیان بومی و مستقر در بقاع متبرکه نیز می‌شود؛ در حال حاضر 2 هزار و 700 مبلغ بومی و مستقر شامل امامان جماعت و طلبه‌ها هستند که نیمی از آنها در سوگواره یاس نبوی به‌کار گرفته می‌شوند.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با اشاره به برپایی همایش بصیرت فاطمی با حضور جمعی از مبلغان حاضر در این ایام، تصریح کرد: این همایش در سالروز 9 دی برگزار شده و بر این اساس، یکی از مهمترین موضوعات آن، دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری است که جزء الگوهای سیره فاطمی به‌شمار می‌روند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه