هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مأموریت حوزه‌های علمیه متناسب با نیازهای روز جامعه تعریف شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان

مأموریت حوزه‌های علمیه متناسب با نیازهای روز جامعه تعریف شود


نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: حوزه را باید مأموریت‌گرا و متناسب با نیازهای جامعه ببینیم؛ استاد مهم‌ترین نقش و اثر را بر روی طلبه‌های جوانی که تربیت می‌شوند، دارد و می‌توان با تزریق روح پژوهشگری در متن آموزش، طلاب را پژوهشگر بار آورد.
به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ۲۵‌آذر در افتتاحیه اجلاسیه دو روزه اساتید مدارس علمیه هرمزگان، راه‌اندازی حوزه‌های علمیه در شهرستان را منشأ برکات دانست و اظهار کرد: ما امروز برای تربیت نفوس مستعده، نیاز به روحانیت داریم؛ جوانان انقلابی برای ترسیم گام دوم انقلاب، باید در حوزه‌ها تربیت شوند و نقشه راه حوزه‌ها تبیین و ترسیم شود.
وی تصریح کرد: حوزه را باید مأموریت‌گرا و متناسب با نیازهای جامعه ببینیم؛ استاد مهم‌ترین نقش و اثر را بر روی طلبه‌های جوانی که تربیت می‌شوند، دارد و می‌توان با تزریق روح پژوهشگری در متن آموزش، طلاب را پژوهشگر بار آورد.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه، اساتید نقش اساسی بر عهده داشته‌اند و امروز هم، همین انتظار را از اساتید حوزه داریم و همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم، در افق برنامه‌های حوزه، حوزه علمیه هرمزگان بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: مدارس علمیه هرمزگان، باید در ایجاد تحول فرهنگی در استان نقش ایفا کنند و همه در این مسیر گام بردارند تا برکات آن متوجه جامعه شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه