هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 692

اخبار کوتاه جهان

     آمریکا
لایحه تحریم پهپادی ایران در کمیته کنگره آمریکا تصویب شد: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یک لایحه فراحزبی علیه پهپادهای نظامی ایران را تصویب کرد. طبق این لایحه، هرگونه تأمین، فروش یا انتقال پهپادهای نظامی (از ایران یا به ایران) ممنوع بوده و اقدامات تنبیهی را در پی خواهد داشت.
ویرانکنندهترین طوفان تاریخ آمریکا: کارشناسان بیمه، خسارت‌های طوفان اخیر آمریکا را بیش از پنج میلیارد دلار برآورد کردند. طوفان اخیر آمریکا که ویران‌کننده‌ترین طوفان تاریخ این کشور نام گرفته، شش ایالت این کشور را درنوردید. طوفان علاوه بر ویرانی زیاد، جان حدود 100 تن را گرفت و برخی مناطق را با خاک یکسان کرد.
تصمیم ترامپ، فاجعهبارترین خطای محاسباتی: واشنگتنپست: تصمیم ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای، فاجعه‌بارترین خطای محاسباتی سیاست خارجی بعد از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ است.
آمریکا دموکراسی را رسوا کرده است: سخنگوی وزارت خارجه چین: تعداد کمی از مردم ویدئوی پخش مستقیم  کنفرانس دموکراسی در آمریکا را در رسانه‌های اجتماعی دیدند؛ حال آنکه ویدئوی مداخله‌های نظامی آمریکا و کشتار غیرنظامیان بازدید بالایی داشته است. این موضوع را ثابت می‌کند که تلاش آمریکا برای حامی دموکراسی جلوه دادن خود، با همراهی مردم مواجه نشده است.
ساخته دست بشر خورشید را لمس کرد: با رسیدن کاوشگر پارکر به تاج خورشیدی، برای نخستین‌بار، یک ساخته دست بشر با ورود به جو خورشید، آن را لمس کرد. کاوشگر ناسا ۵ ساعت آنجا بوده و از ذرات نمونه‌برداری کرده است.
پهپادهای ایران مدام مرگبارتر میشوند: سخنگوی پنتاگون: توان پهپادی ایران پیشرفت زیادی کرده است. آن‌ها از گروه‌هایی در عراق و سوریه حمایت می‌کنند که به نیروها و تأسیسات ما حمله می‎کنند. استفاده از پهپادها، برای انجام این حمله‌ها افزایش یافته و مدام دقیق‌تر و مرگبارتر می‌شوند.
نتانیاهو هرگز به دنبال صلح نبود: ترامپ: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا: معتقدم که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل در طول ۱۲ سالی که در قدرت بود، هرگز تمایلی برای دستیابی به صلح با فلسطینی‌ها نداشت.
خروج از برجام باعث انزوای آمریکا شد: یک مقام ارشد آمریکایی: دولت بایدن شرایطی را به ارث برد که در آن ایالات متحده منزوی شده بود. پس از اقدام نظامی علیه ژنرال سلیمانی در ژانویه سال ۲۰۲۰، حملات به یگان‌های آمریکایی در عراق شدت گرفت.
کشف اولین سیاره گازی غولپیکر 15 میلیون ساله: اولین سیاره گازی غول‌پیکر شبیه «مشتری» در مدار منظومه ستاره‌ای بزرگ کشف شد.

   روسیه
ایران میتواند اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کند: معاون آکادمی موشکی روسیه: اسرائیل نمی‎تواند با موشک‎های نقطه‎زنِ ایران مقابله کند. حمله موشکی ایران به سامانه‌ها و رآکتورهای هسته‌ای اسرائیل، آن‎جا را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل می‎کند. تأسیسات ایران در مناطق کوهستانی دژمانندی قرار دارند که نمی‌توان به آن‌ها نفوذ کرد. عملیات نظامی اسرائیل، حتی با مشارکت نیروی هوایی آمریکا هم هیچ نتیجه‎ای نخواهد داشت.

   انگلیس
بوریس جانسون اعتماد مردمش را از دست داد: رویترز: یک نظرسنجی معتبر نشان می‌دهد که پس از یک‌سری رسوایی‌ها، اعتماد مردم انگلیس به نخست‌وزیر به‌شدت کاهش یافته است و اکثریت رأی‌دهندگان معتقدند که او اکنون باید استعفا دهد. ۵۷ درصد از مردم انگلیس معتقدند که بوریس جانسون دیگر نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

   اروپا
واردات اروپا از ایران ۲۱ درصد رشد کرد: یورو استات از مبادلات تجاری حدود ۲.۲میلیارد یورویی ایران و اروپا در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ خبر داد و اعلام کرد: واردات اروپا از ایران در این دوره با رشد ۱۷درصدی مواجه شده است.

   فرانسه
افزایش مجازات افراد دارای گذرنامههای جعلی واکسن در فرانسه: دولت فرانسه محکومیت زندان را از 3 به 7 سال و جریمه نقدی از 45 هزار یورو را به 300 هزار یورو افزایش داده است.

   عراق
اگر حاج
قاسم نبود داعش بغداد را هم تصرف میکرد: رهبر حزب سوسیال دموکرات کردستان عراق: اگر حاج قاسم نبود، داعش دیمشک(دمشق) و بغداد را تصرف می‌کرد؛ اما هر جایی داعش وجود داشت، حاج قاسم هم مبارزه می‌کرد تا اینکه شر آنان را از سر مردم جهان برداشت.

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
سرقت 150هزار فشنگ از پایگاه رژیم صهیونیستی: شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرده، حدود یک ماه و نیم قبل و در عملیاتی بی‌سابقه، از پایگاه نظامی تیپ «اسکندرون» در منطقه «الجلیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار فشنگ به سرقت رفته است.
تهدیدات اسرائیل توخالی است: روگل الویر کارشناس صهیونیست: در حال حاضر اسرائیل به هیچ‌وجه آمادگی رویارویی نظامی با ایران را ندارد و رسیدن ایران به قدرت هسته‌ای تصمیمی است که توسط خود این کشور گرفته می‌شود و نه اسرائیل. عاموس هرئیل: تهدیدات اسرائیل ضد ایران همانند یک تپانچه خالی است.

  ترکیه
بورس استانبول تعطیل شد: استانبول روز جمعه تصمیم گرفت که پس از کاهش مجدد ارزش لیر این کشور، بورس خود را تعطیل کند. تصمیم بورس استانبول برای توقف معاملات روز جمعه خود، به آن دلیل صورت می‌گیرد که نرخ برابری لیر از ۱۷ لیر در برابر دلار فراتر رفت که پایین‌ترین کاهش ارز لیر، در تاریخ ترکیه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه