هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تشکیل چند گروه‌ جدید مقاومت برای «انتقام شهیدان سلیمانی و المهندس»

تشکیل چند گروه‌ جدید مقاومت برای «انتقام شهیدان سلیمانی و المهندس»

«نصر الشَمَّری» یکی از دلایل شکل‌گیری گروه‌های جدید مقاومت در عراق را «گرفتن انتقام ترور فرماندهان مقاومت» دانست و خواستار بازرسی کمیته‌های پارلمانی، دولتی و مردمی، از پایگاه‌های آمریکایی شد تا معلوم شود که آیا نظامیان اشغالگر واقعاً این کشور را ترک کرده‌اند یا نه؟

به گزارش خبرگزاری ابنا، ‌شبکه المیادین، پس از پوشش سخنرانی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در جمع تعدادی از فرماندهان مقاومت عراق، از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با سخنگوی جنبش نیز گفت‌وگو کرد.
مهندس «نصر الشَمَّری» در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی عراق، مبنی بر پایان مأموریت رزمی نیروهای آمریکایی در خاک این کشور، گفت: دولت‌های عراق از سال ۲۰۱۴ مدعی بودند، هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق نیست و حضور آمریکایی‌ها، به پشتیبانی هوایی، کمک‌های مستشاری و لجستیک محدود است!
الشَمَّری بر بی‌اعتمادی به هرگونه وعده و تعهد آمریکا تأکید و تصریح کرد: ما یقین داریم که آمریکا از عراق خارج نمی‌شود و همه این بحث‌ها، صرفاً تغییر عناوین است. هدفشان باقی ماندن همان نیروها با همان دستور کار کثیف و در همان پایگاه‌هاست.
وی با اشاره به توافق خروج آمریکایی‌ها از عراق در پایان سال ۲۰۲۱، اظهار کرد: نمی‌توان از نیروهای بیگانه‌ای که بر خلاف مصوبه پارلمان، بر خلاف توافق با دولت‌های عراق و بر خلاف اراده ملت ما فعالیت می‌کنند، با تعبیری غیر از «اشغالگر» یاد کرد. در نتیجه، طبیعی است که هدف قرار می‌گیرند.
معاون دبیرکل نُجَباء با اذعان به حملات یگان‌های مقاومت از سال ۲۰۰۳ علیه نیروهای آمریکایی، اضافه کرد: تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق، همچنان آن‌ها را هدف قرار خواهیم داد.
مهندس الشَمَّری در پاسخ به سؤال مجری المیادین راجع ‌به ماهیت گروه‌های حاضر در دیدار با دبیرکل نُجَباء، توضیح داد: آن‌ها مجموعه‌هایی از مردان مقاومت عراق هستند که هدفشان مقابله با اشغالگری آمریکا و گرفتن انتقام بزرگ‌ترین فرمانده عراقی یعنی شهید حاج «ابومهدی المهندس» فرمانده الحشد‌الشعبی و همچنین میهمان رسمی عراق سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» است. گروه‌هایی که فارغ از فشارهای سیاسی و مذاکره با آمریکا، تشکیل شدند و ما از لحظه اول، حمایت کامل خودمان از آن‌ها را اعلام کردیم.
وی هدف قرار دادن منافع آمریکا در عراق از سوی گروه‌های جدید‌التأسیس را نه انگ؛ بلکه افتخاری برای آن‌ها برشمرد و گفت: درباره سفارت آمریکا باید تأکید کنم که آنجا سفارتخانه نیست؛ بلکه پایگاهی نظامی است. ما درباره حمله به این مکان کوتاه آمدیم؛ ولی معنایش این نیست که همه گروه‌های مقاومت به چنین چیزی پای‌بند باشند.
الشَمَّری یادآور شد: سال میلادی جاری رو به پایان است. می‌خواهیم ببینیم، آیا واقعاً نیروهای آمریکایی از عراق خارج شده‌اند؟ آیا نیروهای باقی‌مانده مستشار هستند؟ تعدادشان چقدر است؟ ما می‌خواهیم بدانیم که آیا کمیته‌های پارلمانی، دولتی و مردمی اجازه پیدا می‌کنند تا به پایگاه‌های آمریکایی رفته و آنجا را بازرسی کنند؟ آیا تسلیحات سنگین آمریکا از قبیل تانک‌ها و جنگنده‌ها به خارج از خاک عراق منتقل شده‌اند یا این فقط یک فریب رسانه‌ای برای پنهان کردن واقعیت است؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه