هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

موزه «دین و دنیا» با وسعتی بیش از ۳۰۰۰ مترمربع پذیرای علاقه‌مندان است

رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی

موزه «دین و دنیا» با وسعتی بیش از ۳۰۰۰ مترمربع پذیرای علاقه‌مندان است

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده اعلام کرد: در بخش ترویجی، موزه دین و دنیا را با وسعت بیش از ۳۰۰۰ مترمربع برگزار کرده‌ایم که دارای آثار تاریخی و قیمتی مهمی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی در نشست هم‌اندیشی پژوهشگران و اندیشمندان این مؤسسه، گفت: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، بخش آموزشی مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی دچار تضعیف شد؛ اما به دنبال راه‌اندازی مجدد بخش تخصصی و آموزشی این مؤسسه در آینده‌ای نه‌چندان دور هستیم.
رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی خاطرنشان کرد: در بخش ترویجی، موزه دین و دنیا را با وسعت بیش از ۳۰۰۰ مترمربع برگزار کرده‌ایم که دارای آثار تاریخی و قیمتی مهمی می‌باشد و در معرض دید عموم مردم، در مجموعه مسجد مقدس جمکران واقع شده است.
وی گفت: از جمله فعالیت‌های اساسی مؤسسه در این سال‌ها، مصوب شدن علم موضوع‌شناسی احکام فقه به‌عنوان دانشی مستقل است؛ حمایت مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی از ۵۰۰ پایان‌نامه حوزوی در سطوح۳ و ۴، یکی دیگر از مصوبات خوبی است که با تلاش مسئولان این مؤسسه محقق شده‌اند.

  مسائل مستحدثه فقهی بسیار پیچیده شده و نیاز به موضوعشناسی دقیق دارند
مدیر مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی نیز در این نشست، گفت: این مؤسسه با استعدادی که در حال حاضر دارد، راهبردها و نگاه به آینده‌اش متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب بوده و حول محورهایی همچون تبیین رسالت آن در حوزه‌های علمیه، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فقهی اندیشمندان، ارتباط با مراکز و نهادهای همسو و معین مؤسسه، اولویت در تبیین مبانی نظری موضوع‌شناسی فقهی، روشمندسازی و تقویت اتقان علمی آثار موضوع‌شناسانه و تلاش در جهت ایفای نقش حلقه وصل مرجعیت و حکومت می‌باشد.
حجت‌الاسلام بیات، خروجی فعالیت‌های مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی را مرتبط با سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: موضوعات مستحدثه در عصر حاضر، بسیار پیچیده شده و تغییر و تحولات سبک زندگی به تغییر در شناخت موضوعات انجامیده است.
وی تصریح کرد: توجه ویژه به موضوعات مربوط به جامعه و تعامل با قوای سه‌گانه برای تبیین موضوعات حکومتی، از راهبردهای این مؤسسه در حوزه سبک زندگی می‌باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه