هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 692

اخبار کوتاه جهان

     عراق
آیتالله سیستانی، پلاسخارت را به حضور نپذیرفت: کمیته سازماندهی تظاهرات‌ها و تحصن‌ها در رد نتایج اعلامی انتخابات پارلمانی عراق، اعلام کرد، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق از ملاقات با پلاسخارت، فرستاده سازمان ملل متحد که اخیراً به نجف اشرف سفر کرده بود، اجتناب نمودند.
 
  آمریکا
روسیه برای چندمینبار گوگل را جریمه کرد: رویترز: دولت روسیه، شرکت گوگل را به خاطر حذف‌نکردنِ محتواهای هرزه‌نگاری از کودکان و ترویج استفاده از مواد مخدر، ۹ میلیون روبل جریمه کرد. امسال مسکو گوگل را به دلیل تخلفات مختلف ۳۲ میلیون روبل جریمه کرده است.
ایران و روسیه موهایم را سفید کردند: ویلیام برنز رئیس سیا: کار به‌عنوان سفیر آمریکا در روسیه در اوایل دهه ۲۰۰۰ آنقدر استرس‌زا بود که باعث شد موهایم سفید شود. بقیه موهای خاکستری من مربوط به مذاکرات با ایرانی‌ها، به‌ویژه مذاکرات مخفیانه در سال ۲۰۱۳ است.
اعتراف آمریکا به زخمیشدن دهها سرباز دیگر در حمله موشکی ایران به عینالاسد: ارتش آمریکا که پیش از این برای کوچک‌نمایی ابعاد حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد از اعطای مدال به ده‌ها سرباز زخمی در این حمله خودداری کرده بود، اکنون با اعطای این مدال به ۳۹ مصدوم دیگر موافقت کرده است.
دولت بایدن برای تشدید تحریم ایران گام برمیدارد: وال استریت ژورنال: در حالی‌که مذاکرات وین برای احیای برجام در جریان است، روزنامه آمریکایی از تلاش دولت بایدن برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران و وادار کردن کشورهای دیگر به قطع روابط تجاری با ایران خبر داده است.
دموکراسی آمریکا «سلاح کشتار جمعی» است: وزارت خارجه چین پس از برگزاری نشست به اصطلاح دموکراسی به میزبانی آمریکا، گفت: «دموکراسی» مدت‌هاست به «سلاح کشتار جمعی» تبدیل شده که توسط ایالات متحده برای مداخله در کشورهای دیگر استفاده می‌شود.
سازمان ملل چندین قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسماً چندین قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرده تا این رژیم را به دلایل مختلف مورد انتقاد قرار دهد.
هوافضای ایران، بلای جان و روان دشمنان؛ مککنزی رئیس سازمان تروریستی سنتکام: ایالات متحده ۲۵۰۰ نظامی فعلی را برای مدتی معلوم در عراق نگه می‌دارد. همچنین توسعه موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادهای مسلح ایران به شدت نگران کننده است.
 
 رژیم اشغالگر صهیونیستی
بیم نتانیاهو از هلاکت توسط ایران: نتانیاهو با ارسال نامه‌ای به دفتر نخست‌وزیر فعلی رژیم‌صهیونیستی، خواستار تمدید تدابیر فوق‌العاده امنیتی از خود و اعضای خانواده‌اش شده است. در این نامه، ضمن اشاره به عملیات‌های تروریستی که نتانیاهو علیه دانشمندان هسته‌ای ایران صادر کرده، ادعا شده که ایران یا دیگر کشورهای دشمن رژیم صهیونیستی ممکن است به دنبال صدمه زدن به خانواده او باشند.
برای بمباران برنامه هستهای ایران، خیلی دیر است: ژنرال رژیم صهیونیستی: دیگر برای بمباران برنامه هسته‌ای ایران، خیلی دیر است. امروز همه فناوری‌های لازم برای ساخت بمب در دست ایرانی‌هاست. اگر ما یک سایت هسته‌ای را تخریب کنیم، ایران ظرف یک سال آن را بازسازی و دوباره فعال می‌کند. وضعیت کنونی، پیشرفته‌ترین وضعیتی است که برنامه هسته‌ای ایران به آن رسیده است.
حمله هکرها به تأمین اجتماعی رژیم صهیونیستی: پایگاه خبری عرب۴۸: گروهی از هکرها به وب‌سایت تأمین اجتماعی اسراییل حمله کرده و اطلاعاتی روی سایت این سازمان قرار داده‎اند. هکرها سعی داشته‌اند با ایجاد فشار در خطوط ارتباطی، خدمات‌رسانی را مختل کنند.
 
 انگلیس
رسوایی مصرف کوکایین در پارلمان انگلیس: طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی، در ۱۱ سرویس بهداشتی از ۱۲ مورد بررسی شده در ساختمان‌های پارلمان این کشور، از جمله دستشویی نزدیک به دفتر بوریس جانسون، اثرات مصرف کوکایین کشف شده است.
 
  عربستان
مهمات سعودیها تَه کشید: وال استریت ژورنال: مهمات ریاض برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها رو به پایان است و با فوریت درخواست تجهیز کرده است. این موضوع مقامات ریاض را نگران کرده که حملات مداوم یمنی‌ها می‌تواند منجر به تلفات جانی یا آسیب به زیرساخت‌های مهم نفتی این کشور شود.
 
  ترکیه
طرح ترور اردوغان خنثی شد: ماموران امنیتی ترکیه، بمب جاسازی شده در زیر ماشین پلیس را که قرار بود در محل سخنرانی اردوغان یا کاروان امنیتی وی حضور داشته باشد را خنثی کردند. این بمب با کنترل از راه دور عمل می‌کرد و با حضور ماموران خنثی‌کننده بمب، این بمب بلافاصله خنثی شده است.
صفهای شلوغ "نان ارزان" در شهرهای ترکیه! همزمان با تشدید بحران اقتصادی ناشی از سقوط ارزش پول ملی ترکیه و تورم افسارگسیخته، افزایش دو برابری قیمت نان باعث شده بسیاری از شهروندان ترکیه برای خرید نان با نرخ رسمی در صف‌های شلوغ و بلند بایستند. طی روزهای گذشته ضمن کاهش میزان چانه نان‌ها، قیمت هر عدد نان به 3 و یا حتی 3.5 لیر رسیده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه