هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 آشنایی با صحیفه سجادیه

معرفی کتاب - شماره 691

 آشنایی با صحیفه سجادیه

   کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی و با همت  نشر «معروف» واقع در قم، بلوار معلم مجتمع ناشران واحد ۳۱۶ چاپ  و روانه بازار شد.
مؤلف، در مقدمه این کتاب آورده است: صحیفه سجادیه که میراث ارزشمند امام زین‌العابدین(ع) است، یکی از متون دعایی معتبر و از کتاب‌های بسیار مهم شیعه است. متأسفانه آن‌گونه که باید، شناخته‌شده برای عموم مردم نیست و گروهی اندک از فرهیختگان و اهل مطالعه منابع دینی با آن مأنوسند و از دعا‌های آن بهره می‌برند.
معرفی اجمالی
در این کتاب  ضمن آشنایی مختصر با زندگی امام سجاد(ع) با مکتب دعا و نیایش، اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه و ماجرای پیدایش و سند آن؛ همچنین نگاه کلی به محتوای صحیفه، در بخشی هم، به کتاب‌شناسی صحیفه، ترجمه‌ها، طرح‌ها و پژوهش‌های مرتبط با آن نیز آشنا می شویم.
در فصل دیگر با عنوان«مفاهیم و موضوعات دعاهای صحیفه»، معرفی تک‌تک ۵۴ دعای صحیفه به‌صورت مختصر انجام گرفته است تا شمایی کلی از هر دعا داشته باشیم و در فصل‌های کوتاه بعدی، تعدادی از موضوعات مهم‌تر و کاربردی‌تر با تکیه بر متن دعا‌ها تبیین شده است تا استفاده از معارف بلند این گنجینه آسان‌تر و در دسترس‌تر باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه