هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 690

اخبار کوتاه ایران


  جریمه ایران برای کرسنت معادل بودجه ساخت ۴ پتروپالایشگاه: تاکنون ایران در دادگاه لاهه به‌دلیل قرارداد کرسنت به پرداخت ۲.۴ میلیارد دلار محکوم شده است. در صورت تداوم بررسی این قرارداد، ایران در بهترین حالت ۱۲.۴ میلیارد دلار باید پرداخت کند. در صورتی که این جریمه به جای پرداخت به شرکت کرسنت در داخل و برای احداث پتروپالایشگاه‌ها هزینه شود، می‌توان ۴ طرح پتروپالایشگاهی را تأمین مالی و تحریم نفتی را بی‌اثر کرد.

سقط سالانه ۴۰۰ هزار جنین بهصورت غیرقانونی: دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت: سالانه حدود ۴۰۰ هزار مورد سقط جنین غیرقانونی در ایران روی می‌دهد که معادل یک سوم زاد و ولدهای سالانه و یکی از تهدیدهای جدی کاهش جمعیت کشور است.

رشد ۴ برابری هزینه گاز مشترکان بدمصرف: بر اساس مصوبه جدید، مشترکان بدمصرف که تعرفه مصرف گاز آنها در پله یازدهم و دوازدهم قرار می‌گیرد، هزینه قبض گاز آنها نسبت به قبل، ۳ تا ۴ برابر خواهد شد.

محکومیت بحرین به پرداخت غرامت ۲۰۰ میلیون یورویی به ایران: رئیس مرکز حقوق بینالمللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری: بعد از شکایت بانک‎های صادرات و ملی علیه دولت بحرین، دیوان داوری بین‌المللی، این کشور را به‌دلیل مصادره سیاسی سهام‎های دو بانک، ناقض معاهده دوجانبه قلمداد و به پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون یورو غرامت محکوم کرد.

  دادن نسخه قرارداد به مشتری، توسط بانک الزامی شد: با دستور وزیر اقتصاد، بانک‌های دولتی موظف به دادن نسخه‌ای از قرارداد بانک، به متقاضی تسهیلات شدند و سامانه‌ای برای سوت‌زنی تخلفات معرفی شد.

 در خلیجفارس به آمریکاییها ۹بار سیلی زدهایم: فرمانده نیروی دریایی سپاه: در نبردهای مستقیم با آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس ۹ شهید دادیم؛ البته در این درگیری‌هایی که داشتیم، برخی از آن‌ها بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است.  به‌ازای ۹ شهید توانستیم، ۹ سیلی به یادماندنی به آنها بزنیم و آنها امروز به‌خوبی سیادت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی را متوجه شده‌اند.

  حقوق دستیاران پزشکی دو برابر شد: معاون آموزشی وزارت بهداشت: حق‌‎الزحمه دستیاران مجرد، ۶ میلیون و دستیاران متأهل ۸ میلیون تومان شد. طبق دستورالعمل، کارانه نیز به این افراد تعلق خواهد گرفت.

 «معافیت قضات از شرکت در آزمون وکالت» دوباره برگشت خورد: چندی پیش، مجلس، طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار» را تصویب کرد که در آن رانت قضات و نمایندگان مجلس برای اخذ بدون آزمون پروانه وکالت حذف شده بود. اکنون نایب‌رئیس کمیسیون جهش تولید گفت که ما برای اینکه مشکل را حل کنیم، مصوبه را اصلاح کردیم و گفتیم: قُضاتی که بازنشسته می‌شوند و حداقل ۲۰ سال سابقه کار قضایی دارند، امکان اخذ پروانه وکالت بدون آزمون را خواهند داشت.

  درخشش ۱۵ دانشمند ایرانی در بین برترین پژوهشگران دنیا: مهراد، مؤسس مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری: اسامی پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۲۱ توسط کلاریویت انالتیکس اعلام شد. این انتخاب مبتنی بر عملکرد استثنایی آنان در یک یا چندرشته علمی است. ایران در بین ۶ هزار و ۶۰۲ دانشمند، دارای ۱۵ دانشمند برجسته است. تعداد ۹ تن از دانشمندان میان‌رشته‌ای و ۶ دانشمند دیگر در رشته‌های موضوعی جزء دانشمندان یک درصد جهان معرفی شده‌اند.

  از کمکهای اجباری به آموزش و پرورش شکایت کنید: سخنگوی آموزش و پرورش: دریافت هرگونه وجه اجباری برای تهیه اقلام بهداشتی در مدارس، قانونی نیست و خانواده‌ها نیز می‌توانند، با مراجعه به سایت  shekayat.medu.ir شکایات خود را ثبت کنند.

 ۳۵۷ هزار سیمکارت مزاحم قطع شد: طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون تعداد ۳۵۷ هزار و ۴۸۴ سیم کارت شخصی، به‌دلیل ارسال پیامک انبوه و ایجاد مزاحمت برای مشترکان موبایل قطع شده است.

  مازوتسوزی ممنوع شد: رئیس سازمان محیط زیست: هیچ‌یک از نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

  نخلهای صادر شده به قطر، برگشت خوردند: معاون فنی گمرک: کل ۵۸۸ اصله نخل‌های صادر شده به قطر، به ایران برگشت خورده است.

  میخواهند در آستانه مذاکرات، ایران را آشوبزده نشان دهند: آیتالله طباطبایینژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان: ناآرامی‌های اخیر نشان‌دهنده نفوذ ضدانقلاب در میان تظاهرات کنندگان است. دشمن می‌خواهد تا از طریق عناصر خود با ایجاد ناامنی در ایران آن‌هم در آستانه مذکرات، ما را کشوری آشوب‌زده و رفتار حاکمان جمهوری اسلامی با مردم را غیر مسالمت‌آمیز نشان دهد.

  ایران است که آمریکا را مدیریت میکند: سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران: دشمن می‌خواهد از حوادث ما رویداد بسازد. این کشور غنی است، ما در محاصره هستیم و وقتی می‌خواهیم، لبنان را از فشار اقتصادی درآوریم، کشتی‌های ما را نمی‌توانند بزنند. این ایران است که آمریکا را مدیریت می‌کنند.

  امکان ثبتنام طلاب در نهضت ملی مسکن فراهم شد: «محمودزاده» معاون وزیر راه: یکی از شروط ثبت‌نام نهضت ملی مسکن، سکونت ۵ ساله متقاضیان در محل مورد تقاضاست. برای طلاب و روحانیون با معرفی‌نامه از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، امکان ثبت‌نام وجود دارد و مشکلی در این رابطه نداریم

  حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تعویق افتاد‌: احسان خاندوزی وزیر اقتصاد: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید، به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید، به تعویق خواهد افتاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه