هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سالم شدن جامعه مشروط بر تقویت ارتباط مردم و عالمان است

آیت‌الله اراکی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری تأکید کرد

سالم شدن جامعه مشروط بر تقویت ارتباط مردم و عالمان است

عضو خبرگان رهبری گفت: ما برای اینکه بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم، باید رابطه میان جامعه و عالمان دینی را تقویت کنیم. هم عالمان دینی باید تلاش کنند، فاصله‌ای میان آن‌ها و مردم به وجود نیاید و هم خود مردم باید هوشیار باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با حضور حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، آیات خاتمی، اعرافی، رجبی، سعیدی، فاضل لنکرانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، مسئولان، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم، از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 28آبان در شبستان امام خمینی(قد) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.
آیت‌الله محسن اراکی، در این مراسم با اشاره به تعبیر معصومین(ع) از علما به‌عنوان دژهای اسلام، اظهار کرد: علما در حدیث به سنگربانان تعبیر شده‌اند؛ چراکه این افراد سنگربانان و دیدبانان جبهه‌ای هستند که شیاطین و دشمنان خدا از آن جبهه برای نفوذ در زندگی و دین مردم استفاده می‌کنند. در حقیقت علما از هویت مردم حراست می‌کنند؛ چراکه جامعه‌ای که هویت سالم دارد و در مسیر خداست، از گزندها در امان است.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: اگر می‌بینیم دشمنان در بسیاری از مقاطع، روحانیت و فقیهان را مورد تهاجم قرار می‌دهند تا با ایجاد فضای منفی میان مردم و عالمان دینی فاصله بیندازند، دلیلش این است که وقتی بین مردم و عالمان فاصله افتاد، ربودن هستی مردم آسان می‌شود؛ زیرا جامعه بدون حفاظت می‌شود و مرز و دروازه‌ای در آن نیست.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه فقهای بصیر و دلسوز به دنبال رفع مشکلات مردم هستند و درد و رنج مردم، درد آنهاست، افزود: مرحوم آیت‌الله شبستری از این‌گونه عالمان دینی بود. بنده افتخار داشتم که محضر این عالم بودم. همیشه دغدغه‌مندی و تلاش او برای حل مشکلات مردم و دفاع از دین اسلام، مذهب اهل‌بیت(ع) و ارزش‌های متعالی جامعه قابل مشاهده بود. این عالم از پیشتازان صحنه دفاع از دین بود و هر جا دین؛ یعنی هویت مردم مورد تهاجم قرار می‌گرفت، این فقیه خستگی‌ناپذیر پیشتاز در دفاع بود.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم، باید رابطه میان جامعه و عالمان دینی را تقویت کنیم. هم عالمان دینی باید تلاش کنند، فاصله‌ای میان آن‌ها و مردم به وجود نیاید و هم، خود مردم باید هوشیار باشند و بدانند، هر جا عالم عامل هوشیار و بابصیرت است و مردم از چنین عالمی پیروی کنند، به سلامتی در دین و دنیا می‌رسند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه