هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مرحوم علامه جعفری(ره)اهل حقیقت بودند

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در دیدار مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری

مرحوم علامه جعفری(ره)اهل حقیقت بودند

این مرجع تقلید گفتند: مرحوم علامه جعفری اهل حقیقت بود و مقامشان از آنچه تصور می‌شود، بالاتر است و انشاء‌الله با احیای آثار علامه، این شخصیت ارزشمند را زنده نگه دارید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله صافی  گلپایگانی در دیدار علی جعفری مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری که در بیت این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با طلب رحمت و رضوان الهی برای علامه محمدتقی جعفری، گفتند: سابقه رفاقت بنده با آن‌مرحوم به نجف اشرف و درس مرحوم آیت‌الله آقای شیخ محمدکاظم شیرازی برمی‌گردد. البته بعدها در ایران هم، این ارتباط حفظ شد و بارها ایشان منزل ما آمده بودند و حقیر نیز، ایشان را ملاقات ‌کرده بودم.
ایشان در ادامه با نقل برخی از فضایل اخلاقی مرحوم علامه جعفری، افزودند: مرحوم علامه اهل حقیقت بود و مقامشان از آنچه تصور می‌شود، بالاتر است و انشاء‌الله با احیای آثار علامه، این شخصیت ارزشمند را زنده نگه دارید.
این مرجع تقلید در ادامه با نقل خاطره‌ای از مرحوم علامه جعفری، گفتند: یادم هست وقتی که ایشان شرح و نقد مثنوی را می‌نوشتند، به ایشان پیشنهاد دادم که نهج‌البلاغه را شرح دهند و آن‌مرحوم، این شرح ارزشمند را که اکنون به‌همت شما و همکارانتان با این شکل خوب و زیبا چاپ شده است، نوشتند. احیای آثار ایشان مخصوصاً کتاب‌هایی مثل شرح نهج‌البلاغه‌شان بسیار سودمند و مفید است.
معظم‌له در پایان با تجلیل مجدد از شخصیت مرحوم علامه جعفری، افزودند: از خداوند متعال رحمت و رضوان برای ایشان مسئلت دارم و امیدوارم، توفیقات شما و همکارانتان در احیای آثار آن‌مرحوم، روز به روز بیشتر شود و همه تحت عنایات و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) باشید.
گفتنی است، در این دیدار، علی جعفری، فرزند علامه جعفری و مسئول مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و برنامه بیست‌و‌سومین سالگرد ارتحال آن‌مرحوم ارائه داد.
وی با بیان اینکه مرحوم علامه نیز به حضرت‌عالی ارادت داشتند و بارها همگان را به مطالعه آثار جناب‌عالی، مخصوصاً کتاب «منتخب‌الأثر» و «پرتوی از عظمت امام حسین(ع)» توصیه می‌کردند، مجموعه آثار سیزده جلدی و نیز ویراست جدید شرح نهج‌البلاغه را، به معظم‌له اهدا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه