هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 684

اخبار کوتاه ایران

     تجهیز پدافند هوایی کشور به سامانههای مدرن: سردار سلامی: نیروی هوافضای سپاه و پدافند هوایی ارتش به سامانه‌های بسیار مدرن و پیشرفته در لبه‌های فناوری، فرماندهی و کنترل ارتباطات اطلاعات جهانی دست پیدا کرده‌اند.
 
  هوشمندسازی، رصد و پایش الکترونیکی مرزهای کشور: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از هوشمندسازی، رصد و پایش الکترونیکی در تمام پایگاه‌های هنگ مرزی کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۳۴ تن مواد مخدر شناسایی و منهدم شده است.
 
  ثبت ازدواج آنلاین شد: رئیس کانون سردفتران: ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور فعال و دفاتر ثبت سنتی ازدواج حذف گردید. با این کار، بعد از امضای سند، اثر انگشت زوجین در سامانه ثبت خواهد شد و سند ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.
 
  دامهای مولد توسط تروریستهای اقتصادی به دریا ریخته میشوند: فرماندهی مرزبانی پلیس: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ تن مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی کشف شده و حدود ۱۹۰ نفر از قاچاقچیان مسلح نیز به هلاکت رسیده‌اند. حدود ۳۴ هزار رأس دام هم از قاچاقچیان کشف شده است. دام‌های مولد توسط تروریست‌های اقتصادی خریداری و سپس داخل دریا انداخته می‌شدند.
 
  دریافت دوباره وام مسکن میسر شد: مرادی عضو هیئت عامل و معاون طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد: خانه‌اولی‌ها می‌توانند پس از قولنامه ملک مورد نظر خود به همراه فروشنده و تمام مدارک مالکیتی و هویتی طرفین به بانک مراجعه کرده و اقدام به ارائه درخواست برای دریافت تسهیلات مسکن کنند. افرادی که قبلاً نیز با استفاده از تسهیلات خرید مسکن اقدام به خرید مسکن کرده‌اند نیز می‌توانند بار دیگر از این تسهیلات استفاده کنند.
 
 افزایش ۳۳ درصدی قیمت کتاب در ۶ ماه نخست سال: آمارهای نشر حاکی از افزایش ۳۳ درصدی قیمت کتاب در شش ماهه نخست امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد.
 
  بومیسازی دستگاه اعلام حریق هوشمند: جمعی از متخصصان جوان با استفاده از مهندسی معکوس، دستگاه اعلام حریق هوشمند را بومی‌سازی کردند.
 
  جوانان دهه شصتی و هفتادی اداره کننده رزمایش: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه رزمایش پدافند هوایی را جوانان دهه شصتی و هفتادی اداره کردند، گفت: در این رزمایش ما برای اولین بار بمب‌های بالدار دورایستا که از هواپیما رها می‌شوند را استفاده و آن را رهگیری کردیم و به سامانه‌های پدافندی واگذار کردیم.
 
  بخشش جریمه بیمه شخص ثالث: رئیس بیمه مرکزی: تا ۶ آبان، همه وسایل نقلیه‎ای که بیمه شخص‎ ثالث نداشتند یا به‎علت پرداخت ‎نکردنِ بیمه جریمه شدند، می‎توانند بدون دادنِ جریمه خودروی خود را بیمه کنند.
 
 رادار بومی قدس عملیاتی شد: رادار بومی قدس نیروی هوافضای سپاه برای نخستین‌بار در رزمایش تخصصی مشترک مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ عملیاتی شد. این رادار قابلیت رصد اهداف در بُرد بیش از ۵۰۰ کیلومتر و ارتفاع بیش از ۹۰ هزار پا را دارد.
 
  در تصادفات زیر ۱۶ میلیون، بدون کروکی به بیمه مراجعه کنید: رئیس پلیس راهور: در تصادفاتِ زیر ۱۶ میلیون تومان خسارت، اگر طرفین سازش داشته باشند، فردِ خسارت‎دیده بدون کروکی می‎تواند به بیمه مراجعه کند.
 
 ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه: هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن از طریق ثبت‌نام کنندگان، مشاورین املاک، و طرق مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از پروژه‌ها شود.
 
  شناسایی وصول ۷ هزار میلیارد تومان مالیات: رئیس سازمان بازرسی کل کشور: در حوزه شناسایی و وصول از چند شرکت پتروشیمی ۷ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد. در حوزه بانک حدود ۵۲ میلیارد تومان وجوه مازاد دریافتی تحت عناوین سود نقدی، کارمزد و ... به حساب مشتریان عودت داده شد.
 
  احراز تخلف وزارت علوم دولت روحانی در موضوع بورسیهها: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس: طبق آمار رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم روال جذب ۳۶۲۰ دانشجوی بورسیه شده در دولت روحانی غیرقانونی بوده است. روحانی، جهانگیری، فرجی‌دانا، فرهادی و غلامی برای تعیین و تکلیف تخلف در پرونده بورسیه‌ها به قوه قضاییه معرفی شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه