هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

گفتار و رفتار آیت‌الله فاضلیان(ره) دیگران را به یاد خدا می‌انداخت

در نشست «الگونمایی عالمان پارسا و انقلابی» با محوریت سبک زندگی مرحوم آیت‌الله فاضلیان مطرح شد

گفتار و رفتار آیت‌الله فاضلیان(ره) دیگران را به یاد خدا می‌انداخت

نشست «الگونمایی عالمان پارسا و انقلابی» با موضوع سبک زندگی مرحوم آیت‌الله سید‌رضا فاضلیان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها و به‌همت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به‌صورت حضوری وبیناری در قم برگزار شد.

    آیتالله فاضلیان در همه کارهای خود مملو از اخلاص بود
به گزارش‌ خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی در این نشست، عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله فاضلیان، پیامبر(ص) را اسوه خود قرار داده بود و از انبیا، ارث علمی، معنوی، جهاد و حماسه برده بود.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله فاضلیان در همه ابعاد حضور داشت، اظهار کرد: این عالم انقلابی قبل از انقلاب در مسجد عباس‌آباد همدان بود و هرکسی جرأت حضور در این مسجد را نداشت؛ زیرا وی افشاگری همراه با معنویت داشت.
وی با بیان اینکه بنده ۲۰ روز در دفتر آیت‌الله فاضلیان ساکن شدم و در این مدت، شاهد بودم که ایشان با عبادت معاشقه داشت و دست به گردن عبادت بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه اخلاق مرحوم آیت‌الله فاضلیان باعث شده بود که در دل‌ها نفوذ کند و فراموش نشود، گفت: ایشان در همه کارهای خود؛ اعم از سیاسی و... مملو از این شور و اخلاص بود.
وی در پایان بیان کرد: ایشان شخصی بود که گفتار و رفتارشان دیگران را یاد خدا می‌انداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری هم در این نشست عنوان کرد: آیت‌الله فاضلیان یک عارف انقلابی بود که در همه ابعاد معنوی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، جهادی و دفاع مقدس، نقش اساسی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه به‌عنوان یک انسان خودساخته می‌توان از ابعاد زندگی ایشان استفاده کرد، گفت: در دفاع مقدس مانند پدری مهربان نقش ایفا کرد و با شهدا، خانواده شهدا و رزمندگان انس داشت و برای کسانی که در این عرصه نقش ایفا می‌کردند، مایه دلگرمی بود.
این محقق و پژوهشگر حوزوی، با اشاره به اینکه مرحوم فاضلیان در بعد علمی و فرهنگی، انس زیادی با شهید آیت‌الله مدنی داشت، افزود: این انس و الفتی که با بزرگان داشت، در مسیری قرارش داده بود که بتواند، در همه عرصه‌ها نقش ایفا کند.
وی ادامه داد: زمانی که شهید مدنی از نجف به همدان آمد، از ابتدا تا زمان شهادتش با ایشان بود و بعد از اینکه آیت‌الله مدنی از همدان رفت، امامت جمعه را به آیت‌الله فاضلیان واگذار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله فاضلیان انسان‌سازی و نیروی انسانی را مهم می‌دانست، بیان کرد: گاهی برنامه می‌گذاشت که برای کودکان ۸ و ۹ سال سخنرانی کند.
سرتیپ پاسدار علی شادمانی نیز در این نشست، عنوان کرد: رابطه علما از جمله آیت‌الله فاضلیان با دفاع مقدس پیشینه دارد که این پیشینه مربوط به نقش ایشان در انقلاب اسلامی است که پرچم‌دار بود و از جبهه‌های جهاد وارد این نهضت شده‌ بود. وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس از جنس انقلاب اسلامی است، افزود: همان‌طور که رزمندگان به دیدن علما علاقه‌مند بودند، آن‌ها هم به دیدن رزمندگان علاقه‌ داشتند.
سردار شادمانی با بیان اینکه در دوران عمر پربرکت ایشان در دوران انقلاب و دفاع مقدس بارها دیدار داشتیم و یا شاهد دیدارشان با رزمندگان بودم، گفت: نقطه مشترک این دیدارها که بسیار ارزشمند بود، این بود که ایشان بسیار مشتاق بود که لحظه‌های رشادت‌ها و پیروزی‌ها را بشنود؛ البته رزمندگان و فرماندهان نیز، نسبت ‌به این دیدارها بسیار شوق داشتند.
وی تصریح کرد: آیت‌الله فاضلیان، اقلام زندگی‌شان را از جاهایی که اهل خمس بودند تهیه می‌کرد و در جبهه نیز، از غذای رزمندگان نمی‌خورد و سفره‌ای جداگانه برای خود می‌آورد؛ زیرا معتقد بود که این غذا برای ایشان نیست و برای رزمندگان است.
وی اظهار کرد: رزمندگان را همانند پدری که سال‌ها فرزندشان را ندیده بودند، در آغوش می‌گرفت و به‌معنای تمام کلمه، انقلابی بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه