هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 683

اخبار کوتاه ایران

   طرحهای دارای بار مالی از دستورکار مجلس خارج میشوند: سلیمی، عضو هیئت رئیسه: با تصمیم اعضا، طرح‌هایی که مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی باشند از دستور کار مجلس خارج می‌شوند. همچنین در مورد لوایحی که دولت قبل فرستاده، استعلام گرفته خواهد شد که آیا دولت خواستار رسیدگی به این لوایح هست یا استرداد آن‌ها.

  نایب قهرمانی و مقام سومی تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران: در پایان رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در نروژ، تیم ملی کشتی آزاد ایران بر سکوی سوم جهان ایستاد و تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

  افزایش ۳۰۰ درصدی اختلاس نسبت به سال گذشته: رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا: اختلاس در شش ماهه امسال از جهت پرونده‌ای ۶۱ درصد، از جهت تعداد متهم ۹۴ درصد و از نظر ارزش ریالی ۳۳۳ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین رشا و ارتشا نیز  ۳۵۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی افزایش داشته است.

  کمک مردمی ۱۵۹۰ میلیارد تومانی به ستاد دیه در ۶ ماه: رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور:  مردم علی‌رغم تنگناها، حدود ۱۵۹۰ میلیارد تومان مطابق دو برابر سال گذشته در شش‌ماه امسال به ستادهای دیه کمک کرده‌اند.

  پایان دوران مجوزهای رانتی: قالیباف: یکی از مهم‌ترین مصوباتِ اثربخشِ مجلس در چند دهه اخیر، سرانجام به بار نشست. نمایندگان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را با رأی قاطع خود به تصویب رساندند. این طرح موانع پیشِ‌روی مردم را برای راه‌اندازیِ کسب‌وکار و خلق ثروت برمی‌دارد و در این زمینه انقلابی ایجاد می‌کند. مجلس، با تصویب این طرح به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه‌های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد.

  سایه سنگین ۶ میلیارد دلاری قاچاق بر صنعت لوازمخانگی: دبیر انجمن لوازم صوتیوتصویری: گردش مالی قاچاق لوازم‌خانگی سالانه ۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود، در حال حاضر به دلیل قاچاق تلویزیون به کشور، کمتر از نصف ظرفیت نصب شده در این صنعت فعال است. در حال حاضر حدود ۱۳۰ نوع تلویزیون در کشور تولید و عرضه می‌شود و تنوع و کیفیت تولیدات در سطح بالایی قرار دارد.

  مصرف دارو در ایران نسبت به جمعیت بالاست: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: ایران جزو کشورهایی است که در بالای جدول مصرف دارو نسبت به جمعیت قرار دارد. در زمینه مصرف دارو استانداردها رعایت نمی‌شود و میزان تولید و مصرف دارو افزایش یافته است.

  اعتراف بزرگ ظریف درباره برجام: مذاکره‌کننده ما درباره استفاده چندباره از کلمه تعلیق به من اطلاع نداد! من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ «تعلیق» وجود ندارد؛ اشتباه از من بود! خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل: مفهوم تعلیق ۲۳ بار در برجام آمده است و این چیزی نبوده که از چشم تیم مذاکره دور باشد.

  دهکهای پایین در سامانه مسکن ثبتنام کنند: وزیر راه و شهرسازی: دهک‌های پایین حتما در سامانه مسکن ثبت‌نام کنند. زمین ساخت مسکن برای دهک های پایین مجانی است.

  رصد جاسوسی اسرائیل در جمهوری آذربایجان: فرمانده مرزبانی ناجا: جاسوسی اسرائیل در نقاط حساس آذربایجان کاملا رصد می‌شود. صهیونیست‌ها در کشورهای دیگر هم در شمال‌غرب ما تحرک دارند اما متأسفانه الان در آذربایجان بیشتر است.

  تحریمهای فلج کننده یا سازنده: رئیسی رئیسجمهور: بیشترین تحریم‌ها در صنایع نظامی بوده و بیشترین پیشرفت نیز در همین صنعت بوده است. باید تکنولوژی صنایع نظامی را به صنعت خودرو‌سازی سرازیر کنیم.

  قوانین تعزیرات بعد از چند دهه هنوز بهروزرسانی نشدهاند: وزیر دادگستری: قوانین مربوط به تعزیرات، مربوط به دهه ۶۰ تا ۷۰ است.

  آغاز کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه محصول لبنی:  حسین دماوندینژاد سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی: براساس توافق صورت گرفته هر کیسه شیرنایلونی با قیمت ۷هزار و ۴۰۰ تومانی، ماست ۲.۵ کیلویی ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و پنیر معمولی ۲۰ هزار تومان خواهد شد.

  زندانیان دارای مجازات نقدی عفو میشوند: صادق رحیمی معاون قوهقضائیه: مددجویانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضائیه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.

  آغاز صدور کارت واکسن به زبان فارسی و انگلیسی: وزارت بهداشت: از هم‌اکنون تمامی افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده‌اند می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت کنند.

  ایرانیان مقیم آمریکا میتوانند بدون مشکل به ایران بیایند: امیرعبداللهیان: قبل از سفر به نیویورک، رئیس قوه‎قضائیه از من خواست این پیام را به ایرانیان مقیم آمریکا منتقل کنم که هیچ مانعی برای تردد آسان آنان وجود ندارد. رییس‎جمهور هم برای تکریم و رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا و تسهیل امور آنان در ارتباط با سرزمین‌ مادری عزم جدی دارد.

  واردات لوازم خانگی کرهای با نامه رهبرانقلاب ممنوع شد: رهبر انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردند که طبق نامه‌ای که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به ایشان نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود. رئیس‌جمهور نیز به وزرایش دستور داد واردات لوازم خانگی از دو شرکت کره جنوبی ممنوع شود‌.

 رونمایی از رادار هرمز و سامانه شبیهساز شمس: رادار تاکتیکی برد متوسط هرمز و شبیه‌ساز شمس که از سامانه‌های راهبردی برد بلند است، با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه