هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

تمام ادیان و مذاهب با اتحاد و هم‌گرایی در برابر ظلم بایستند

آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس‌جمهور تاتارستان

تمام ادیان و مذاهب با اتحاد و هم‌گرایی در برابر ظلم بایستند

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، در دیدار رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور تاتارستان از مهمان‌نوازی ملت و دولت روسیه و ایالت غازان و رئیس‌جمهور تاتارستان تشکر کرد.
وی گفت: از مواضع و توجه ویژه‌ای که به روابطی که با جمهوری اسلامی ایران دارید، تشکر می‌کنم و همچنین بابت همدردی با ما به‌خاطر شهادت رئیس‌جمهور کشورمان نیز قدردانی می‌کنم.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، از قم و حوزه‌های علمیه برخاست و ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت‌ها و تحولات علم و فناوری در مجامع دانشگاهی و حوزه‌های علمیه در ایران، افزود: معتقدیم تمام ادیان و مذاهب به‌ویژه مسلمانان با هر نژاد و از هر کشوری، می‌توانند با اتحاد و هم‌گرایی به‌صورت مستقل در برابر ظلم بایستند.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶سال پیش در همین شهر نظریه عقلانیت اسلامی را مطرح کردم و امروز افتخار دارم که نظریه معنویت اسلامی را ارئه نمودم. ما در کنار مردم فلسطین و غزه هستیم و معتقدیم، در فلسطین اشغالی باید مردم با یکدیگر متحد شوند.
در این دیدار، رئیس‌جمهور تاتارستان نیز ضمن خوش‌آمد‌گویی به آیت‌الله اعرافی و هیئت همراه بر ارتباط مؤثر میان دو کشور تأکید کرد و سخنانی را در مورد وضعیت مسلمانان در روسیه و منطقه تاتارستان ارائه کرد و بر ضرورت وحدت و ارتباط مؤثر و روابط همه‌جانبه کشورهای مسلمان به‌ویژه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تأکید نمود.
وی از پیشرفت‌های علمی و اسلامی در ایران به‌ویژه در عرصه‌های علمی و دینی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم به‌زودی مجدداً دیداری از ایران به‌ویژه شهر قم داشته باشم.

ارسال دیدگاه