هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

بازدید از بنیاد ابن‌سینا در روسیه

بازدید از بنیاد ابن‌سینا در روسیه

آیت‌الله اعرافی در ادامه سفر خود به کشور روسیه، از بنیاد ابن سینا در شهر مسکو بازدید کرد.
آیت‌الله اعرافی در ادامه سفر خود به کشور روسیه، از بنیاد ابن‌سینا در شهر مسکو بازدید کرد. دکتر ‌هادوی، مدیر بنیاد ابن‌سینا، ضمن خیرمقدم به مدیر حوزه‌های علمیه کشور و هئیت همراه، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی بنیاد ارائه کرد.
وی گفت: این بنیاد مهمترین تولیدکننده محتواها درباره اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی به زبان روسی است و در این زمینه بیش از چهار صد عنوان کتاب در موضوعات قرآن و علوم قرآنی و تفسیر علوم انسانی تخصصی، کودک، دفاع مقدس، ادبیات شیعی، بانکداری و اقتصاد اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، تاریخ اسلام و ایران، گفتمان انقلاب اسلامی و سایر موضوعات اسلامی ترجمه و منتشر شده است.
مدیر انتشارات صدرا با تأکید بر اینکه برخی کتب ترجمه‌شده، به‌عنوان کتاب برگزیده نمایشگاه‌های کتاب روسیه انتخاب شده است.
وی ادامه داد: این بنیاد در زمینه دوره‌های آموزش زبان فارسی و دوره‌های دانش‌افزایی مهارتی نیز، اقدام به برگزاری دوره‌های معرفتی و دانش‌افزایی کرده و تاکنون در موضوعات مختلف دوره‌های را برگزار نموده است.
 دکتر ‌هادوی گفت: طراحی سامانه‌های اینترنتی و مجازی در راستای به اشتراک‌گذاری آثار منتشرشده بنیاد ابن‌سینا و ایجاد سامانه‌های مرجع، از دیگر اهداف این بنیاد در فضای مجازی می‌باشد.
آیت‌الله اعرافی نیز با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های چندین ساله دکتر ‌هادوی به زبان روسی در کشور روسیه، فعالیت‌های این بنیاد را مورد تحسین و تمجید قرار داد و از ورود این بنیاد به عرصه‌های دانشگاهی و لایه‌های نخبگانی عالمان و مراکز دینی و فرهنگی روسیه ابراز خرسندی کرد.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: بنیاد ابن‌سینا ظرفیت الگوسازی در زمینه انتشار محتواها و ترجمه کتب را دارد و باید از وجود شرایط خوب و روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه بهره‌برداری لازم را ببریم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: لازم است برخی از اسناد و طرح‌های حوزه‌های علمیه مانند سیر مطالعات تخصصی موضوعات دینی، ترجمه مجموعه کتب برگزیده گفتمان انقلاب اسلامی، طراحی نظام جامع اندیشه اسلامی و... با هدف شناخت ظرفیت‌ها و تعامل و هم‌اندیشی حوزه‌های علمیه با مراکز دینی و علمی جهان به زبان روسی، توسط بنیاد ابن‌سینا ترجمه و در اختیار مراکز دینی و نخبگان و علاقه‌مندان قرار بگیرد.
 
 

ارسال دیدگاه