هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

علما و روحانیون دینی باید برای اعتلای امور اسلام و مسلمانان تلاش کنند

آیت‌الله اعرافی در دیدار مفتی تاتارستان

علما و روحانیون دینی باید برای اعتلای امور اسلام و مسلمانان تلاش کنند

علما و روحانیت دینی هر جای این کره زمین باشند باید با هر زبان و هر نژاد و مذهبی در کنار هم باشند و برای اعتلای امور اسلام و مسلمانان تلاش کنند.
آیت‌الله اعرافی در ادامه سفر خود به روسیه، در دیدار مفتی تاتارستان گفت: ما بدون ملاحظه نژاد، زبان و مذهب، هر جا مسلمانی مورد ظلم قرار گیرد، در کنار او می‌ایستیم و از او حمایت خواهیم کرد و معتقدیم حل مسائل و مشکلات مسلمانان به‌ویژه مسلمانان فلسطین نیز در گروی تحقق این نگاه است و بر اساس همین منطق، ما از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم و بهای آن را هم می‌پردازیم
وی افزود: اگر کشورهای اسلامی از فردا در برابر رژیم صهیونیستی متحد شوند و از نظر تجاری و اقتصادی اسرائیل را تحریم کنند و روابط خود را قطع کنند و مجامع بین‌المللی اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، مشکل مسلمانان فلسطین حل می‌گردد.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: گفتمان و نظریه انقلاب اسلامی، ذوب شدن در فرهنگ غربی را نفی می‌کند و از طرفی هرگونه تندروی و افراطی‌گری را نیز رد می‌کند.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمدن باید بر اساس گفت‌وگو، تفاهم و همگرایی و زیست مسالمت‌آمیز به‌ویژه در جهان اسلام شکل بگیرد. کشور ما بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و در حوزه‌های علمیه، در ابعاد مختلف و رشته‌های مختلفی رشد سریع و مناسبی کرده است.
وی بیان کرد: در حوزه علوم دانشگاهی و علوم اسلامی تحولات مهمی رقم خورده و ما گام‌های مهمی را در این باره برداشته‌ایم.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، سپس آماری را از میزان رشد علوم مختلف و رشته‌های متعدد در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران ارائه کرد و گفت: علما و روحانیت دینی، هر جای این کره زمین باشند، باید با هر زبان و هر نژاد و مذهبی در کنار هم باشند و برای اعتلای امور اسلام و مسلمانان تلاش کنند. خوشبختانه سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در مسکو و سرکنسول ما در قازان، نگاه خوبی به روابط دینی و فرهنگی دو کشور دارند و می‌توان افق‌های جدیدی را گشود.
آیت‌الله اعرافی در پایان این جلسه از بخش‌های اداره مفتیان قازان و مسجد این اداره دیدن کرد.
در این دیدار، مفتی تاتارستان هم ضمن خوش‌آمدگویی به آیت‌الله اعرافی گفت: ما برای هرگونه همکاری دینی و اسلامی با مراکز اسلامی در جمهوری اسلامی ایران‌ آمادگی‌داریم.
وی افزود: ما با هیچ‌کدام از مذاهب اسلامی مشکلی نداریم؛ گرچه با وهابی‌ها به‌خاطر فریب‌کاری و تندروی مخالف هستیم. ما خود را حامی فلسطین و غزه می‌دانیم و هر سال روز قدس را با انجام مراسمات ویژه گرامی می‌داریم
 

ارسال دیدگاه