هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

گام سوم ثبت‌نام و ساماندهی مبلغات حوزه علمیه خواهران

معاون فرهنگی‌ تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

گام سوم ثبت‌نام و ساماندهی مبلغات حوزه علمیه خواهران

معاون فرهنگی‌ تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طرح ‌ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات برای ۱۰ استان فراخوان شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی عنوان کرد: معاونت فرهنگی‌تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، در راستای وظایف خود مبتنی بر سیاست‌ها و مأموریت‌های ۵ ساله، موظف بر ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات در عرصه‌ها و موضوعات مختلف است.
وی افزود: پس از تدوین نظامات مرتبط با عرصه‌ها و موضوعات تبلیغی و بر اساس سند زیست‌بوم فرهنگی اداره‌کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی که بر پایه تعامل مناسب و افزایش هماهنگی و هم‌افزایی با دیگر نهادهای حوزوی علاوه بر استفاده از ظرفیت این نهادها، تسهیلی در ورود طلاب به عرصه تبلیغی ایجاد نماید.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تعاملات اولیه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به‌عنوان یکی از نهادهای مهم و اصلی در زیست‌بوم فرهنگی‌ تبلیغی، بستر مناسبی جهت ساماندهی و حمایت از مبلغات مرتبط با حوزه‌های علمیه خواهران شناخته شد و پس از تفاهمات مربوط، اتصال نرم‌افزار جامع معاونت فرهنگی تبلیغی (نجم) و سامانه معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی (سمتا)، فرایندی جهت تسهیل در تشکیل پرونده تبلیغی طلاب خواهر طراحی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی اضافه کرد: در این طرح، ساماندهی و رتبه‌بندی مبلغات، پیشنهاد اساتید مصاحبه‌گر از سمت مدیریت استانی به اداره‌کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی تبلیغی انجام می‌شود و سپس استاد مصاحبه‌گر معرفی شده و پس از تأیید اولیه در ستاد به دفتر تبلیغات اسلامی معرفی می‌شود.
وی گفت: درخواست ایجاد و رویداد مصاحبه مبلغان از سمت استان به اداره‌کل شبکه‌سازی و راهبری فرهنگی‌تبلیغی، ایجاد رویداد استانی در سامانه نجم و فراخوان مبلغان جهت ثبت‌نام و دریافت لیست ثبت‌نام‌شدگان از سامانه نجم و ارسال مشخصات مبلغین واجد شرایط، از دیگر مراحل این طرح است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان اینکه گام اول و دوم این طرح، با همکاری و هماهنگی معاونین فرهنگی در ۱۶ استان اجرا گردید، عنوان کرد: این طرح در مرحله پیش رو در ۱۰ استان انجام می‌پذیرد.
وی افزود: مبلغانی که در این رویداد ثبت‌نام می‌نمایند، بعد از گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون شفاهی، باید اقدام به تشکیل پرونده تبلیغی نمایند تا در مناسبت‌های مختلف از ظرفیت این مبلغان استفاده شود.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان، گفت: این فراخوان ویژه مبلغات استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال بختیاری، هرمزگان و قزوین است و اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام نمایند.
گزارش: سیدامیر سجادی

ارسال دیدگاه