هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مقاومت ملت فلسطین در غزه حماسه‌ای تاریخی است

رئیس دفتر سیاسی حماس

مقاومت ملت فلسطین در غزه حماسه‌ای تاریخی است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در سخنرانی خود به‌مناسبت عید سعید قربان، گفت: مقاومت رزمندگان و ملت فلسطین در نوار غزه، حماسه‌ای تاریخی و وعده خداوند متعال مبنی بر پیروزی حتمی و قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به‌نقل از عربی ۲۱، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در یک سخنرانی به‌مناسبت عید سعید قربان، گفت: ملت ما در غزه در یک محاصره خفه‌کننده و شدیدترین نوع درد، رنج و آوارگی به‌سر می‌برند؛ اما با این وجود، دشمن، جز استواری، مقاومت و تعلق به سرزمین، چیز دیگری از ملت فلسطین نخواهد دید.
هنیه تأکید کرد: دشمن جنایت‌کار که مرتکب نسل‌کشی وحشیانه می‌شود، نتوانسته به هیچ‌یک از اهداف اعلام‌شده خود دست یابد و ما لازم می‌دانیم که به رزمندگان مقاومت در گردان‌های القسام و دیگر گروه‌های مقاومت که الگوی منحصربه‌فردی از رزمنده مقاومت را ارائه کردند، درود بفرستیم.
وی اضافه کرد: طوفان‌الاقصی یک نبرد تاریخی است و تأثیرات آن در زمینه‌های مختلف در حال نمایان شدن است. رزمندگان القسام و همه گروه‌های مقاومت، در حفظ توانایی مقاومت در حمله به دشمن در همه نقاط سرآمد بودند و ما به گروه‌های مجاهد خود می‌گوییم که خداوند تلاش شما را ضایع نخواهد کرد و این تلاش‌ها، به‌زودی باعث سربلندی و پیروزی می‌شود.
وی افزود: ما به مقاومت اسلامی عراق می‌گوییم که شما با عملیات‌های‌تان اعلام می‌کنید، دشمن ما یکی، و ملت ما یکی است. ما از موضع اعلام‌شده همه طرف‌های حامی و متحد فلسطین قدردانی می‌کنیم.
اسماعیل هنیه در ادامه اعلام کرد: دشمن جنایت‌کار جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما در غزه، کرانه باختری و قدس را تشدید کرده است و به بمباران، کشتار و تخریب به‌ویژه در غزه ادامه می‌دهد. مردم ما در غزه علاوه بر اینکه با بمب‌های دشمن روبه‌رو می‌شوند، با قحطی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که امت ما، حمایت خود را تقویت و رویارویی با دشمن صهیونیستی را تشدید کند.
رئیس دفتر سیاسی حماس، درباره مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه، گفت: حماس و همه جناح‌های مقاومت برای دستیابی به توافقی که تجاوز را متوقف می‌کند، جدیت و انعطاف زیادی نشان دادند و پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس، با اصول بیان‌شده در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت مطابقت دارد.
وی در این باره ادامه داد: با این حال اشغالگران به تلاش‌های خود برای دور زدن و فریب دادن، با هدف به دست آوردن اسرا و از سرگیری جنگ ادامه می‌دهند. امروز زمان آن فرا رسیده است که حق و حقوق مشروع ما محقق شود؛ چراکه دروازه امنیت و ثبات در منطقه، حق ملت ما برای تعیین سرنوشت است.
هنیه در پایان گفت: نه‌تنها جنگ علیه غزه و ملت ما شکست خورد؛ بلکه جنگ سیاسی و رسانه‌ای دشمن نیز شکست خورد. اکنون همه باید وارد عمل شوند تا دشمن را وادار به بازکردن همه گذرگاه‌ها و رساندن فوری کمک‌ها به اهالی غزه کنند. دشمن باید تحت فشار قرار بگیرد تا گذرگاه رفح را باز کند.

 

ارسال دیدگاه