printlogo


printlogo


رئیس دفتر سیاسی حماس
مقاومت ملت فلسطین در غزه حماسه‌ای تاریخی است
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در سخنرانی خود به‌مناسبت عید سعید قربان، گفت: مقاومت رزمندگان و ملت فلسطین در نوار غزه، حماسه‌ای تاریخی و وعده خداوند متعال مبنی بر پیروزی حتمی و قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به‌نقل از عربی ۲۱، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در یک سخنرانی به‌مناسبت عید سعید قربان، گفت: ملت ما در غزه در یک محاصره خفه‌کننده و شدیدترین نوع درد، رنج و آوارگی به‌سر می‌برند؛ اما با این وجود، دشمن، جز استواری، مقاومت و تعلق به سرزمین، چیز دیگری از ملت فلسطین نخواهد دید.
هنیه تأکید کرد: دشمن جنایت‌کار که مرتکب نسل‌کشی وحشیانه می‌شود، نتوانسته به هیچ‌یک از اهداف اعلام‌شده خود دست یابد و ما لازم می‌دانیم که به رزمندگان مقاومت در گردان‌های القسام و دیگر گروه‌های مقاومت که الگوی منحصربه‌فردی از رزمنده مقاومت را ارائه کردند، درود بفرستیم.
وی اضافه کرد: طوفان‌الاقصی یک نبرد تاریخی است و تأثیرات آن در زمینه‌های مختلف در حال نمایان شدن است. رزمندگان القسام و همه گروه‌های مقاومت، در حفظ توانایی مقاومت در حمله به دشمن در همه نقاط سرآمد بودند و ما به گروه‌های مجاهد خود می‌گوییم که خداوند تلاش شما را ضایع نخواهد کرد و این تلاش‌ها، به‌زودی باعث سربلندی و پیروزی می‌شود.
وی افزود: ما به مقاومت اسلامی عراق می‌گوییم که شما با عملیات‌های‌تان اعلام می‌کنید، دشمن ما یکی، و ملت ما یکی است. ما از موضع اعلام‌شده همه طرف‌های حامی و متحد فلسطین قدردانی می‌کنیم.
اسماعیل هنیه در ادامه اعلام کرد: دشمن جنایت‌کار جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما در غزه، کرانه باختری و قدس را تشدید کرده است و به بمباران، کشتار و تخریب به‌ویژه در غزه ادامه می‌دهد. مردم ما در غزه علاوه بر اینکه با بمب‌های دشمن روبه‌رو می‌شوند، با قحطی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که امت ما، حمایت خود را تقویت و رویارویی با دشمن صهیونیستی را تشدید کند.
رئیس دفتر سیاسی حماس، درباره مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه، گفت: حماس و همه جناح‌های مقاومت برای دستیابی به توافقی که تجاوز را متوقف می‌کند، جدیت و انعطاف زیادی نشان دادند و پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس، با اصول بیان‌شده در سخنرانی بایدن و قطعنامه شورای امنیت مطابقت دارد.
وی در این باره ادامه داد: با این حال اشغالگران به تلاش‌های خود برای دور زدن و فریب دادن، با هدف به دست آوردن اسرا و از سرگیری جنگ ادامه می‌دهند. امروز زمان آن فرا رسیده است که حق و حقوق مشروع ما محقق شود؛ چراکه دروازه امنیت و ثبات در منطقه، حق ملت ما برای تعیین سرنوشت است.
هنیه در پایان گفت: نه‌تنها جنگ علیه غزه و ملت ما شکست خورد؛ بلکه جنگ سیاسی و رسانه‌ای دشمن نیز شکست خورد. اکنون همه باید وارد عمل شوند تا دشمن را وادار به بازکردن همه گذرگاه‌ها و رساندن فوری کمک‌ها به اهالی غزه کنند. دشمن باید تحت فشار قرار بگیرد تا گذرگاه رفح را باز کند.