هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

با وحدت و همدلی مشکلات مردم را رفع کنید

توصیه آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به مسئولان کشور

با وحدت و همدلی مشکلات مردم را رفع کنید

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم ارتباط صمیمانه با مردم و شنیدن حرف و درک مشکلات‌شان، تصریح کردند: باید با وحدت‌ و همدلی همه مشکلات مردم حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ایشان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت، با اشاره به کلام حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مبنی بر ستون دین دانستن مردم، اظهار کردند: اصل مردم هستند.
معظم‌له ضمن تشکر از فعالیت‌ها و خدمات انجام‌شده، خواستار حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شدند.
این مرجع تقلید در پایان با تشکر از احوال‌پرسی رئیس جمهور، ارتباط صمیمانه با مردم و شنیدن حرف آنها و درک مشکلات مردم، خصوصاً گرانی را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: باید با وحدت‌ و همدلی همه مشکلات حل شود.
شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار گزارش مبسوطی از عملکرد دولت توسط حجت‌الاسلام و‌المسلمین حاج‌ابوالقاسم ارائه و سلام ریاست محترم جمهوری به معظم‌له ابلاغ شد.

  خدمت به مردم و حل مشکلات آنها از مقدسترین کارها
به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، در دیدار با سید‌محمد آقامیری استاندار قم، ضمن تجلیل از خدمات جهادی وی، خصوصاً نظارت بر بازار و همت در انجام ساخت مسکن، اظهار کردند: تا می‌توانید به مردم خدمت کنید و امیدوارم، مسئولان همه کشور این همت شما را مد نظر قرار داده و عمل کنند.
معظم‌له افزودند: اینکه گزارش داده شد، در بعضی از روز‌های هفته مستقیم با مردم دیدار چهره به چهره دارید و درد آنها را می‌شنوید و پیگیری می‌کنید، قابل تقدیر است.
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه در فرهنگ نهج‌البلاغه و سخنان حضرت امیرالمومنین علی‌(ع) دربانی و مانع برای رساندن حرف مردم به مسئولان معنا ندارد، گفتند: گاهی انسان می‌شنود، مردم با فلان مسئول کار دارند؛ ولی آنها می‌گویند جلسه دارد، چند بار هر بار جلسه دارند؛ این صحیح نیست. باید وقت‌ها معین باشد تا مردم معطل نشوند.، ما باید قدردان این مردم باشيم و خدمت کنیم.
ایشان خاطرنشان کردند: این مردم یک صحنه و حماسه خاصی روز قدس امسال خلق کردند که نشان از بصیرت و آگاهی و دشمن‌شناسی آنهاست؛ لذا اين مردم آگاه نبايد در سختی باشند و الحمدلله شما در قم این موضوع را درک کردید که این‌گونه مشغول خدمت هستيد و اینکه خودتان موقعیت ویژه قم را درک کرده و در میدان کار حضور دارید و جهادی عمل می‌کنید، بسیار اثرگذار است. حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت مسئله فلسطین برای جهان اسلام، رژیم غاصب صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی منطقه دانستند و گفتند: باید نظر امام راحل(قد) و رهبری برای از بین رفتن این رژیم نامشروع عملی شود.
گفتنی است، در این دیدار، آقامیری استاندار قم نیز، گزارشی از عملکرد خود در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری ارائه کرد.

   بعضی برنامههای صدا و سیما طبق مبانی اسلام و انقلاب انجام نمیشود
​​​​​​​
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین روان‌بخش نماینده منتخب مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک کسب اعتماد مردم قم المقدسه، خدمت به مردم را توفیق از جناب خدا دانستند و اظهار کردند: قدر این فرصت را بدانید و با توجه به سوابق و تجارب، مشکلات را رصد و حل نمائید؛ خصوصاً به جنبه اقتصاد و فرهنگ عنایت بیشتری شود.
معظم‌له با انتقاد شدید از صدا و سیما افزودند: از شما می خواهم در مجلس شورای اسلامی، نظارت خود را قوی کنید؛ امروز بعضی از برنامه‌های صدا و سیما، مسلم خلاف شرع است و طبق مبانی اسلام و انقلاب انجام نمی‌شود و بنای اصلاح هم نیست و به تذکرات کسی هم توجه نمی‌کنند.
ایشان خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین روان‌بخش اظهار کردند: امروز همه ما در برابر این مردم وظیفه داریم و باید به آن عمل کنیم. ان‌شاءالله شما با اخلاص و روحیه انقلابی خود این مسیر را طی خواهید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه