هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

عملیات وعده صادق مایه افتخار امت اسلام

آیت الله اعرافی درتجمع طلاب و روحانیون بعد از عملیات «وعده صادق»

عملیات وعده صادق مایه افتخار امت اسلام

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به سران رژیم کودک‌کش صهیونیستی اظهار کرد: سپاه انقلاب اسلامی و آتشفشان قهر ملت‌های مسلمان و محور مقاومت، شما را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند. امروز همه معادلات تغییر کرده است و محور مقاومت، اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محصور کرده است و این مایه افتخار امت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، ۲۶ فروردین در تجمع حوزویان در مدرسه علمیه فیضیه قم، با حمایت کامل از عملیات «وعده صادق» و ضربات کوبنده دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران بر پیکره پوشالی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی، تصریح کرد: امروز همه معادلات تغییر کرده است و محور مقاومت اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محصور کرده است و این مایه افتخار امت اسلام است.
وی اظهار کرد: مدرسه علمیه فیضیه در دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ، همواره درخشان عمل کرده است؛ ۶۰سال قبل امام راحل(قد)، آن قائد عظیم‌الشأن در همین مدرسه بر کرسی نشستند و جهان اسلام را مخاطب قرار دادند و تأکید کردند که اساس دشمنی آمریکا با اسلام است.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این کرسی و جایگاه، جایگاه دفاع از ارزش‌های اسلام، دفاع از ایران اسلامی و ملت ایران است و یک حلقه‌ای در ادامه این زنجیره، حضور حوزه در دفاع از اسلام است.
آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: آنچه که توسط رزمندگان اسلام رقم خورده است، معادله جدیدی بود که استمرار خواهد داشت و این کار، توسط جبهه مقاومت تا محو غده سرطانی صهیونیستی ادامه پیدا می‌کند.
امام جمعه قم ادامه داد: در این اجتماع عظیم حوزوی، چند نکته مهم حائز اهمیت است: اول اینکه آنچه که انقلاب اسلامی برای نخستین‌بار انجام داده است، معادلات منطقه و جهان اسلام را تغییر داده است. این کار ندای شهدا بود که فلسطین را از حالت دفاعی و انفعالی خارج و به یک عنصر فعال و تهاجمی تبدیل کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امروز محور مقاومت، اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محصور کرده که مایه افتخار امت اسلام است. امروز رژیم جعلی صهیونیستی در درون خانه‌های غصبی خود مورد هجوم قرار گرفته و این، اقدامات نوینی است که از سوی جبهه مقاومت اتفاق افتاده است؛ روزگاری اسرائیل مهاجم بود؛ اما امروزه به عقب رانده شده و زیر رگبار موشک‌های جبهه مقاومت قرار گرفته است.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه این کار، قیام بزرگ و آتشفشان امت اسلام است که ادامه خواهد یافت، ابراز کرد: رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی تأکید داشتند که منطق ما، منطق انسانی و بین‌المللی است. دکترین انقلاب اسلامی، انتخابات میان فلسطینیان اصیل از هر دین و مذهبی است و این مسئله، یک اصل پذیرفته‌شده بین‌المللی است. اگر رژیم صهیونیستی این منطق را قبول نکند، سپاه پیامبر(ص)، انقلاب اسلامی و آتشفشان قهر ملت‌های مسلمان و محور مقاومت، آنان را در شعله‌های خشم خود خواهند سوزاند.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان خود، با اشاره به مقاومت بی‌نظیر ملت ایران در هشت‌سال دفاع مقدس، گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس، با دست خالی در برابر بزرگترین تهاجم غرب و استکبار جهانی مقاومت کرد؛ اما امروزه دست ما و زرادخانه‌های محور مقاومت پر است از سلاح‌های آتشین که شب گذشته، دشمن گوشه‌ای از آن را تجربه کرد.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: باید نیرومند باشیم؛ روزگاری افرادی مدعی بودند که چه نیازی به سلاح داریم؛ غلط می‌گفتند، اشتباه می‌کردند؛ نیروهای مسلح ما با فرمانده حکیم و شجاع خود، وارد این عرصه شدند. مستشاران ما طبق همه قواعد و قوانین بین‌المللی در سوریه حضور داشتند و خواهند داشت؛ کنسول‌گری طبق همه قواعد بین‌المللی سرزمین ایران می‌باشد که مورد تجاوز گرفت و ما حق دفاع داریم. این پاسخ ما منطبق بر همه قوانین بشری و انسانی بود.
آیت‌الله اعرافی گفت: شما اسرائیلی‌ها همه مقررات جنگ را زیر پاگذاشتید، کودک، زن، مرد، جوان، پیر و بیمارستان را مورد حمله قرار دادید، جنایات جنگی شما در فلسطین و غزه هرگز فراموش نمی‌شود. شما به بایدن و سران کشورهای اروپایی و برخی حکام ترسوی منطقه نگاه نکنید! دل‌های عالم و ملت‌ها با فلسطین است و قلب‌های مردم دنیا با ایران و انقلاب اسلامی همراه است.
وی افزود: امروز فیضیه اعلام می‌کند که در تداوم ۶۰سال گذشته خود، همواره بیدار است، طلاب و اساتید حوزه در صحنه حاضرند و این جامعه علمی در عرصه جهاد تبیین، دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و هر صحنه‌ای که لازم باشد، حاضر است؛ چراکه امروزه دروازه‌های عالم به روی گفتمان انقلاب اسلامی باز است.
عضو خبرگان رهبری، با اشاره به پیام‌های متعدد حملات دیشب سپاه پاسداران اسلامی، ابراز کرد: پیام این حمله به قلب اسرائیل این است که امروز، روز پیروزی امت اسلام است؛ امروز روزی است که ۷۵ سال خیانت و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ داده می‌شود. محور مقاومت باید آماده‌تر باشد، ملت‌های مسلمان، دولت‌ها و سران خود را به حمایت و دفاع از فلسطین وادار کنند؛ چراکه اکنون معادلات جهان تغییر کرده است.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروزه قدرت جدیدی در منطقه متولد شده است. آمریکا امروز دیگر کدخدای جهان نیست و نمی‌تواند یکه‌تازی کند؛ اسلام و سپاه پیامبر(ص) یک قدرت بزرگ است و دنیا بداند که گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان اخلاق، معنویت، آزادی و عدالت است.
آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن بیان حمایت قاطع حوزه و روحانیت از برخورد با ناهنجاری‌ها و بی‌حجابی‌ها، تأکید کرد: لازم است، تشکر و اعلام وفاداری و همراهی کنم و از فرماندهی انتظامی و همه کسانی که در راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه بی‌حجابی تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر نمایم.

   قطع کامل روابط اقتصادی و غیراقتصادی با رژیم منحوس اشغالگر
​​​​​​​
به گزارش خبرگزاری حوزه، قطعنامه پایانی تجمع عظیم حوزویان در حمایت قاطع از پاسخ غرورآفرین به رژیم صهیونسیتی که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون امور بین‌الملل و ارتباطات حوزه‌های علمیه قرائت شد، به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
[فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم] (بقره/ ۱۹۴)
«الجنود بإذن‌الله حصون الرعیة وزین الولاة وعزالدین وسبل الأمن ولیس تقوم الرعیة إلا بهم» (نهج‌البلاغه، نامه۵۳)
حضرت امیر مؤمنان علی‌بن ابی‌طالب در نهج‌البلاغه می‌فرمایند:
«لشکریان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزت دین و امنیت‌اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی‌شود.»
اقدام نیروهای مسلح و فرزندان غیور ایران اسلامی در سپاه قهرمان و ارتش غیرتمند در اعمال حق قانونی و مشروع خود، طبق ماده ۵۱ منشورملل متحد و حملات غرورآفرین پهپادی و موشکی به لانه سست عنکبوتی اسرائیل کودک‌کش و جنایت‌کار، موجی از شادی و غرور در میان مستضعفین عالم و دنیای اسلام و کشور عزیز ایران و خصوصا مظلومین فلسطین و نوار غزه که چندین ماه شاهد جنایات سبعانه آن رژیم نامشروع و خبیث بودند، ایجاد کرد و وعده صادق پیروزی جبهه حق و اضمحلال این غده سرطانی را نزدیک‌تر کرد.
رژیم منحوس اسرائیل گویا فراموش کرده است، این بیان رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله را که فرمودند: «دوران بزن دررو تمام شده است». پس از حمله ناجوان‌مردانه اسرائیل به کنسول‌گری جمهوری اسلامی در دمشق و به شهادت رساندن شماری از بهترین سرداران و فرزندان رشید ایران اسلامی با تمام وجود به ایران اسلامی می‌بالیم که آهنگ انتقام،‌ اکنون را آغاز کرده است و لانه شیاطین را با رمز مبارک یارسول‌الله مورد هدف قرار دادند؛ «و جعلناها رجومًا للشیاطین وأعتدنا لهم عذاب السعیر».
در این راستا قطعنامه حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بندهای زیر صادر می‌شود:
۱. مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ضمن حمایت همه‌جانبه و تشکر از این اقدام سراسر غرور و افتخار نیروهای مسلح، تأکید می‌نماید: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود، در برابر هرگونه اقدام متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.
۲. بی‌گمان امت اسلام و ملت بزرگ و شجاع ایران در این جهاد مقدس و دفاع از اسلام و امت اسلامی و منافع ملی در کنار رزمندگان اسلام و محور مقاومت خواهند بود و حوزه‌های علمیه و روحانیت، مبتنی بر مسلمات دینی و قرآنی و با تأسی به مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب و همراه ملت ایران، در این میدان حضور نقش‌آفرین خواهد داشت.
۳. حوزه‌های علمیه، همه علما و نخبگان و مراکز دینی سراسر دنیای اسلام و نیز رهبران سایر ادیان عالم و نیز سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را به دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین و حمایت از دفاع و مقاومت مشروع در برابر رژیم غاصب صهیونیستی فرا می‌خواند و هرگونه سکوت در برابر جنایت‌های این رژیم خبیث را خیانت به انسانیت، اخلاق و دین می‌داند.
۴. حوزه‌های علمیه از همه دولت‌های اسلامی و سایر دولت‌مردان آزادی‌خواه عالم می‌خواهد که با جریان عمومی و مردمی در سراسر جهان در جهت حمایت از مظلومان غزه و مقابله با ظلم رژیم صهیونیستی همراه شوند و کلیه روابط اقتصادی و غیراقتصادی خود را با این رژیم منحوس قطع نمایند.
۵. امروز به‌برکت جریان مقاومت و پاسخ قاطع و غرورآفرین نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجی از همدلی و هم گرایی و احساس عزت و شادی در بین مردم ایران و بلکه سراسر دنیای اسلام ایجاد شده است و دشمنان این ملت باید بدانند که نمی‌توانند، با موج‌های رسانه‌ای و انتشار شایعات و القای کم‌اهمیت بودن این پیروزی بزرگ، خللی در اراده و صفوف به پیوسته مردم عزیز ما ایجاد کنند.
۶. اقدام پیروزمندانه و هماهنگ جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و ایران بار دیگر حقانیت و کارآمدی گفتمان مقاومت در سطح بین‌المللی و افکار عمومی جهان را به‌خوبی نشان داد و ثابت کرد که تنها راه عزتمندانه در برابر ظالمان و مستکبران عالم، تمسک به اسلام عزیز و آموزه‌های قرآن و سنت پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت بزرگوار ایشان(ع) و فرهنگ عاشورایی است که می‌تواند امت واحده اسلامی و تمدن نوین اسلامی و مقدمه‌ساز طلوغ خورشید عظمای ولایت و امامت باشد.
۷. مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است و به‌همین نسبت دشمنان اسلام با تمام توان و ظرفیت نظامی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای خود به میدان آمده و جنگی ترکیبی، شناختی، نظامی، امنیتی، سیاسی، رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی را رقم زده‌اند.
این صحنه پیچیده ایجاب می‌کند تا جبهه حق نیز، به‌صورت یکپارچه و منسجم در همه این جبهه‌ها به دفاع و قیام برخیزند و همگی به وظایف تاریخی و سنگین خود عمل کنند و به یاری مجاهدان جبهه مقاومت بشتابند.
«وما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه