هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تنها راه برون‌رفت از مشکلات آشنا کردن بیشتر جوانان با حضرت سید‌الشهدا (ع) است

آیت‌الله فقیهی در بازدید از مؤسسه وارث‌الانبیا(ع) مطرح کرد

تنها راه برون‌رفت از مشکلات آشنا کردن بیشتر جوانان با حضرت سید‌الشهدا (ع) است

آیت‌الله محسن فقیهی در بازدید از مؤسسه وارث‌الانبیاء عتبه مقدّسه حسینیه، با تأکید بر نقش سیره حسینی (ع) در هدایت جامعه، آشنایی بیشتر و دوستی افزون‌تر جوانان با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را مایه نجات جامعه دانست.
وی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند این مؤسسه، حضور شخصیت گرانقدرِ حجت‌الاسلام والمسلمین  شیخ عبدالمهدی کربلایی در رأس این امور را بسیار مهم دانست و گفت: به‌حمدالله تعالی، وجود با برکت چنین شخصیتی باعث این‌همه خدمات در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی مخصوصاً در ابعاد علمی، مانند فعالیت‌های این مؤسسه و امثال آن شده که واقعاً ستودنی و قابل تجلیل است. افق فکری و طبع بلند ایشان در همه جهات، مخصوصاً در تجلیل و گرامی‌داشت علما و فقهای طراز شیعه و نشر و ترویج اندیشه‌ها و آثار آنان، بسیار مهم است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه، با بیان اینکه امام حسین (ع) مصباح هدایت و سفینه نجات هستند، افزود: حکایات زیادی نقل شده از افرادی که دیگر هیچ امیدی به نجات و هدایت آنها نبوده؛ اما یک بار زیارت حرم ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آنها را متحوّل کرده است و در مسیر هدایت آمده‌اند. این نام امام حسین (ع) و نشر و ترویج نهضت حسینی و اهداف والای آن حضرت است که می‌تواند نجات‌بخش جامعه و جوانان ما باشد. یقین داشته باشید هیچ راه دیگری برای حیات طیّبه و زندگی سعادتمندانه در جامعه جز افزایش محبت و رابطه‌ افزون‌تر مردم و جوانان با حضرت سیدالشهدا (ع) نداریم.
آیت‌الله فقیهی در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به پیشرفت پر سرعت هوش مصنوعی در جهان گفت: با تغییر و تحولات و پیشرفت‌های روزافزون بشر، باید در جهت ترویج اهداف و اخلاق عالیه امام حسین (ع)، از ابزارهای جدیدی مانند فضای مجازی و هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببریم و علی‌رغم میل دشمنان، بتوانیم این ابزار را جهت نشر بیشتر معارف ناب و آموزه‌های حیات‌بخش اهل‌بیت(ع) به‌کار ببندیم.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه، با بیان اینکه پرداختن گروه‌های مختلف محققان و پژوهشگران این مؤسسه به ابعاد گوناگون شخصیت امام حسین (ع) بسیار ضروری است، افزود: کارهای مهمی که در این مؤسسه، مانند «الموسوعه العلمية من کلمات الإمام الحسین (ع)»، یا «موسوعة رد الشبهات عن النهضة الحسینیة» و نیز «تأسیس کتابخانه تخصصی امام حسین (ع)» انجام شده، بسیار امیدبخش و قابل تقدیر است و انشاء‌الله مرضیّ وجود شریف آن حضرت و امام زمان(عج) خواهد بود.
آیت‌الله فقیهی در پایان این دیدار، از بخش‌های مختلف مؤسسه وارث‌الانبیاء بازدید نموده و از مسئولان و اساتید و پژوهشگران این مرکز علمی تقدیر و تشکّر کرد.
گفتنی است، در ابتدای این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین  شیخ رافد التمیمی مسئول مؤسسه وارث‌الانبیاء، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز ارائه کرد.
گزارش: سیدامیر سجادی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه