هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رسیدگی به امور مردم اصلی‌ترین رسالت حوزه‌ها و روحانیت

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی تأکید کردند

رسیدگی به امور مردم اصلی‌ترین رسالت حوزه‌ها و روحانیت

این مرجع تقلید گفتند: ما در زمانی هستیم که دشمن با تمام توان در صحنه حاضر شده است. در این برهه حساس، باید وحدت و هم‌فکری داشته باشیم و با ریشه‌یابی مسائل و مشکلات، در صدد رفع آنها برآییم. در این جنگ باید با هوش، با همت، بلند‌نظر و مقاوم باشیم تا دشمن را در تمامی حوزه‌ها عقب برانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۲۴مهر در دیدار حجج‌اسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان، محمدباقر فرزانه دبیر شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان و تعدادی از معاونان این حوزه علمیه، بر تقویت هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه در همه جبهه‌ها به‌خصوص تزکیه اخلاقی، رشد آگاهی‌های سیاسی و ارتباط با مردم تأکید کرده و گفتند: حوزه علمیه خراسان دارای سابقه درخشانی است و علاوه بر عظمت و اهمیت همجواری با حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ، محل پرورش علمائی بزرگ بوده است.
ایشان با تأکید بر اهمیت، حساسیت و استثنائی بودن وظیفه علما و روحانیون در این برهه از زمان، با اشاره به حدیث «کلکم راع وکلکم مسؤول عن رعیته.»؛ (هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند، بازخواست خواهید شد) ، افزودند: این حدیث ده بار در صحیفه نور امام(قد) تکرار شده که این، بیش از پیش بر اهمیت جایگاه و مسئولیت شما می‌افزاید.
معظم‌له در ادامه افزودند: ترقی و تکامل طلاب باید عالی باشد. در صورت بروز مشکلات، باید ریشه‌یابی شوند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط با مردم و اهمیت رشد آگاهی‌های سیاسی، گفتند: اصل مردم هستند؛ حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه به مالک اشتر نوشتند: «عموم مردم، ستون‌های استوار دین، و نیروهای ذخیره دفاعی می‌باشند. پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو به آنان باشد»؛ اصلی‌ترین رسالت حوزه‌ها و روحانیت، رسیدگی به امور مردم است و مردم باید احساس کنند، علماء در کنارشان هستند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ما در زمانی هستیم که دشمن با تمام توان در صحنه حاضر شده است. در این برهه حساس، باید وحدت و هم‌فکری داشته باشیم و با ریشه‌یابی مسائل و مشکلات، در صدد رفع آنها برآییم. در این جنگ باید با هوش، با همت، بلند نظر و مقاوم باشیم تا دشمن را در تمامی حوزه‌ها عقب برانیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه