هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رژیم صهیونیستی بیت‌المقدس را صرفاً برای نابودی اصل دین می‌خواهد

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

رژیم صهیونیستی بیت‌المقدس را صرفاً برای نابودی اصل دین می‌خواهد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه کجایند آنهایی که با کوچک‌ترین حادثه، کشور را به آشوب کشاندند و فریاد یا للمسلمین‌شان گوش فلک را کر کرد تا ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را بشوند و منعکس کنند، گفت: سکوت در مقابل ظلم از گناهان کبیره و مورد لعن الهی است و وقتی قومی در مقابل ظلم و فساد سکوت کند، عذاب الهی دامن‌گیر تمام آن قوم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی، ۲۶مهر در مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای غزه که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای‌عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در حرم مطهر حضرت معصومه(ع) برگزار شد، با اشاره به ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی، عملیات طوفان‌الاقصی را بزرگ‌ترین پیروزی و مهم‌ترین رویداد مقاومت مردم فلسطین تا به امروز دانست و بر اهمیت مطالعه اسناد تاریخی سرزمین فلسطین تأکید نمود.
وی با اشاره به بنیان‌های نامشروع تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی و تجاوزات و ظلم‌های بی‌شمار این رژیم به ملت مظلوم فلسطین، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی، پاسخی به ۷۵ سال زورگویی، اشغال، جنایت و آدم‌کشی رژیم صهیونیستی است.
این استاد حوزه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۳۸ سوره مبارکه حج، با تأکید بر اینکه خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند، دفاع می‌کند و هیچ خیانت‌کار ناسپاسی را دوست ندارد، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل حماس، جبهه مقاومت و حمایت از جوانان مؤمن و غیور سرزمین‌های اسلامی، جهان اسلام به سمت عینیت‌بخشی به آیات الهی حرکت نمود؛ مبتنی بر آیه شریفه «أذن للذین یقاتلون بأنهم ظلموا وإن الله علی نصرهم لقدیر»؛ فریاد و شیون فلسطینیان برای مقابله با ظلم روزافزون رژیم صهیونیستی، رویکردی قرآنی است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی با اشاره به فرازهایی از آیه ۴۰ سوره حج، ]ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعضٍ لهدمت صوامع وبیع وصلوات ومساجد یذکر فیها اسم الله کثیرًا»[، خاطرنشان کرد: اگر در مقابل ظالم ایستادگی نکنیم، هیچ کلیسا، کنیسه، صومعه و مسجدی نخواهد ماند. رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه طرف‌دار شریعت حضرت موسی(ع) نبوده و بیت‌المقدس را صرفاً برای نابودی اصل دین می‌خواهند.
وی با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی، هیمنه اسرائیل را در هم کوبید و شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی را برای رژیم صهیونیستی به ارمغان آورد، تصریح کرد: ذات استعمار و استکبار در گذرگاه‌های مختلف تاریخی، از شگرد فرافکنی و انداختن تقصیرها بر گردن دیگری، حداکثر بهره را برده و رژیم صهیونیستی نیز، بدان چنگ زده است. با اینکه پایبندی به امان، از اصول مهم تمام جنگ‌ها بوده؛ اما رژیم خبیث صهیونیستی همواره به تعهد و امان‌نامه خود خیانت نموده است؛ کودک‌کشی صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی، جدیدترین و تنها یکی از هزاران خیانت این رژیم است.
سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به فرازهایی از دعای ۳۸ صحیفه سجادیه، که دفاع‌ نکردن از بنده‌ای را که در حضور انسان به او ستم شده، ظلمی نابخشودنی توصیف کرده، دفاع از مظلوم را تأکیدی دینی و وظیفه‌ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان، شعرا، تریبون‌داران و فعالان فضای مجازی، نباید در مقابل ظلم به زنان و کودکان فلسطینی ساکت باشند. سکوت در مقابل ظلم، از گناهان کبیره و مورد لعن الهی است و وقتی قومی در مقابل ظلم و فساد سکوت کند، عذاب الهی دامن‌گیر تمام آن قوم خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی، با بیان اینکه کجایند آنهایی که با کوچک‌ترین حادثه کشور را به آشوب کشاندند و فریاد یا للمسلمین‌شان گوش فلک را کر کرد تا ندای مظلومیت کودکان فلسطینی را منعکس کنند، تصریح کرد: دولت غاصب صهیونیستی از تفرقه مسلمانان و سکوت کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند؛ عملیات طوفان‌الاقصی تمام معادلات رژیم صهیونیستی را به هم ریخت و مردم و دولت‌های اسلامی را نسبت به خوی کودک‌کش صهیونیستی هوشیارتر ساخت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه