هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مسلمانان در وابستگی به غرب تجدید نظر اساسی کنند

الازهر

مسلمانان در وابستگی به غرب تجدید نظر اساسی کنند

الازهر مصر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: ملت عربی و اسلامی باید در وابستگی خود به غرب مستکبر تجدید نظر اساسی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه الازهر مصر، با صدور بیانیه‌ای، در حمایت از مردم جنگ‌زده غزه، ابراز کرد: ملت عربی و اسلامی، باید در وابستگی خود به غرب مستکبر اروپایی-آمریکایی تجدید نظر اساسی کنند.
الازهر خطاب به فلسطینیان، تصریح کرد: باید بدانید که غرب با همه توان نظامی و ماشین‌های مخرب خود در مواجهه با شما یا رویارویی شما با آنها ضعیف و ترسان است؛ چراکه آنها در سرزمینی غیر از سرزمین خود می‌جنگند و از آموزه‌ها و ایدئولوژی‌های منسوخی دفاع می‌کنند که به مرور زمان به مایه خنده بلکه گریه تبدیل شده است.
الازهر افزود: باید با چنگ زدن به دستورات خدا و رسولش حضرت محمد(ص) و با استواری خود در برابر بربریت و حملات وحشیانه مقابله کنید.
الازهر در ادامه، مسلمانان جهان را خطاب قرار داده و اظهار کرد: همه ملت‌های اسلامی، باید با قدرت، سرمایه، ثروت و تجهیزاتی که در اختیار دارند، از فلسطین و مردم مظلوم آن حمایت کنند؛ چراکه با دشمنی مواجهه شده‌اند که وجدان، شعور و احساس خود را از دست داده و به انسانیت، اخلاق و همه آموزه‌های پیامبران(ع) پشت کرده است.
الازهر در ادامه خاطرنشان کرد: شما مسلمانان جهان باید به آیه «ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم ٱلأعلون إن کنتم مؤمنین» عمل نموده و اگر می‌خواهید، ماهیت دشمن خود را بشناسید، به آیه «ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کٱلحجارة أو أشد قسوة» نظر کنید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه