printlogo


printlogo


الازهر
مسلمانان در وابستگی به غرب تجدید نظر اساسی کنند
الازهر مصر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: ملت عربی و اسلامی باید در وابستگی خود به غرب مستکبر تجدید نظر اساسی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه الازهر مصر، با صدور بیانیه‌ای، در حمایت از مردم جنگ‌زده غزه، ابراز کرد: ملت عربی و اسلامی، باید در وابستگی خود به غرب مستکبر اروپایی-آمریکایی تجدید نظر اساسی کنند.
الازهر خطاب به فلسطینیان، تصریح کرد: باید بدانید که غرب با همه توان نظامی و ماشین‌های مخرب خود در مواجهه با شما یا رویارویی شما با آنها ضعیف و ترسان است؛ چراکه آنها در سرزمینی غیر از سرزمین خود می‌جنگند و از آموزه‌ها و ایدئولوژی‌های منسوخی دفاع می‌کنند که به مرور زمان به مایه خنده بلکه گریه تبدیل شده است.
الازهر افزود: باید با چنگ زدن به دستورات خدا و رسولش حضرت محمد(ص) و با استواری خود در برابر بربریت و حملات وحشیانه مقابله کنید.
الازهر در ادامه، مسلمانان جهان را خطاب قرار داده و اظهار کرد: همه ملت‌های اسلامی، باید با قدرت، سرمایه، ثروت و تجهیزاتی که در اختیار دارند، از فلسطین و مردم مظلوم آن حمایت کنند؛ چراکه با دشمنی مواجهه شده‌اند که وجدان، شعور و احساس خود را از دست داده و به انسانیت، اخلاق و همه آموزه‌های پیامبران(ع) پشت کرده است.
الازهر در ادامه خاطرنشان کرد: شما مسلمانان جهان باید به آیه «ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم ٱلأعلون إن کنتم مؤمنین» عمل نموده و اگر می‌خواهید، ماهیت دشمن خود را بشناسید، به آیه «ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کٱلحجارة أو أشد قسوة» نظر کنید.