هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دفاع روحانیون از انقلاب در جنگ‌ ترکیبی دشمن

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان تأکید کرد

دفاع روحانیون از انقلاب در جنگ‌ ترکیبی دشمن

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محامی گفت: در جنگ ‌ترکیبی دشمن، روحانیون نقش هدایت‌گری مردم و دفاع از انقلاب را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، در گردهمایی طلاب و روحانیون شهر زاهدان، بیان کرد: نیازمند یک مرکزیت برای روحانیون و علمای استان، فارغ از مباحث سیاسی، برای مشورت و هم‌اندیشی هستیم و معتقدیم، روحانیون باید نقش پدری خود را در جامعه ایفا کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در صورت وقوع اتفاق همه باید به‌صورت متحد و هماهنگ عمل کنیم؛ البته با تندروی موافق نیستیم؛ اما باید حرف حق خود را زده و از مبانی دینی و انقلابی خود دفاع کنیم که این وظیفه اولیه ما به‌عنوان یک طلبه است و نباید از آن تنزل داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در فضای کنونی کشور، به‌تعبیر مقام معظم رهبری دشمن علیه نظام، جنگ ‌ترکیبی راه انداخته که یک بخش کار، روحانیون هستند؛ زیرا روحانیون نقش هدایت‌گری مردم را بر عهده دارند و هر کس در جبهه انقلاب نقش‌آفرینی کند، مورد هجمه قرار خواهد گرفت.
امام جمعه زاهدان افزود: باید در دفاع سهم خود را ایفا کرده و نقش‌های مختلف را بر عهده داشته باشیم و در صورت وجود چنین جمعی از علما و روحانیون، می‌توان با هم‌فکری در فعالیت‌ها، هماهنگی، هم‌افزایی و تقسیم کار صورت گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر عمق آسیب، محصول سلسله اعمال است و همه بخش‌های فرهنگی و اجرایی و مسئولانی که دخیل بوده‌اند، کم‌کاری، خطا و‌ ترک فعل‌هایی داشته‌اند و آثار وضعی اعمال ما، منجر به ایجاد این آسیب‌ها شده است.
وی اظهار کرد: جمع طلاب و روحانیون استان می‌توانند، به‌عنوان یک جمع مطالبه‌گر عمل و حتی از مسئولان نیز دعوت کرده و خواستار پاسخگویی آن‌ها باشند.
امام جمعه زاهدان افزود: باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر، زمینه حضور روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی، دانشگاه و آموزش و پرورش فراهم شود و در این جهت، اقداماتی نیز صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محامی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در استان گفت: در اتفاقات اخیر تلاش کردیم تا اطراف قضایا به عدل و انصاف تن داده و بر اساس عقلانیت کار را پیش ببرند و تأکید داشتیم که باید روایتی صادقانه از ماجرا داشته و همه‌چیز از جمله حمله به پاسگاه، تیراندازی به نمازگزاران، آشوب‌گری، تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی و بیانیه و سخنرانی‌های التهاب‌آفرین را با هم محکوم کنند.
وی ادامه داد: به‌دنبال مدیریت کار در استان بودیم و با حمایت دفتر مقام معظم رهبری و شورای‌عالی امنیت ملی، بیانیه شورای تأمین صادر شد؛ اما این آغاز راه بوده و همچنان بر برخورد با متخلفان از هر جایی که باشد و احقاق حق همه اطراف قضایا، از جمله نیروی انتظامی، مردم جان‌باخته، مجروح، مال‌باخته و حتی مردمی که ناامنی را تحمل کرده‌اند تأکید داریم.
وی اظهار کرد: تخلف از هر ناحیه‌ای که باشد، باید مورد رسیدگی قرار گیرد و این مسئله، نه‌تنها از موضع ضعف نبوده؛ بلکه از موضع عدل و انصاف است و باید قدم به قدم پیش رفته و با انواع تخلفات برخورد شود.
امام جمعه زاهدان گفت: بنده از روز اول حوادث، خط سیری را دنبال کردم و همواره گزارش‌های خود را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علما و روحانیون باید جبهه متحدی را در چند جهت تشکیل دهند. ابتدا تقویت مبانی دینی، انقلابی و مکتبی و در ادامه، تلاش جهت افزایش بینش سیاسی، جامع‌نگری، عدم احساس ضعف، پرهیز از تندروی و دفاع از مبانی حق؛ و باید به این جهت توجه داشته باشیم که اگر ملاحظه‌کاری بر اساس حکمت صورت می‌گیرد، به‌معنای ضعف و تنزل از عقاید نیست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه