هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 729

اخبار کوتاه جهان

   لبنان
حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت برای لبنان: «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان عراق: ۳ پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم هدف قرار دادند که طبق اطلاعات، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است. منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شوند؛ اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه القائم، در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند.
دبیرکل حزبالله لبنان: دشمن روی خستگی مردم حساب کرده بود: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله: دشمن روی خستگی مردم‌مان حساب باز کرده بود، اما جوانان شهادت‌‌طلب لبنانی و فلسطینی و یمنی نشان دادند که این حساب‌ها شکست خورده است. به دشمن آمریکایی و اشغالگر هشدار می‌دهم که روی این نسل حساب باز نکنید؛ ما این نسل مومن و قوی را به شما و فضای مجازی پر از فسادتان نخواهیم داد و تنها نخواهیم گذاشت. زمانی که کشور ما درگیر بحران‌های شدید مالی و سوختی بود، مسئولان ایرانی پذیرفتند که با لیره لبنانی به ما نفت و بنزین برسانند؛ اما آمریکایی‌ها هشدار دادند و تهدید کردند.

  انگلیس
اعتصاب سراسری پرستاران در انگلیس: اتحادیه «کالج سلطنتی پرستاری» انگلیس اعلام کرد که نزدیک به ۳۰۰ هزار پرستار در اعتراض به کاهش حقوق و افزایش گرانی در این کشور، اعتصاب خواهند کرد و دست از کار می‌کشند. این تصمیم‌گیری تازه در حالی به ناآرامی‌های فزاینده در سراسر انگلیس می‌افزاید که کارگران راه‌آهن، کارکنان بخش بهداشت و کارشناسان  بخش حقوقی انگلیس یا دست به اعتصاب زده یا برنامه‌ریزی جهت اعتصاب‌ دارند.
فایل صوتی لورفته از خبرنگار بیبیسی: یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن از هدف تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد. او تاکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است!

  آمریکا
بازداشت بهدلیل پرسش درباره جنایات جنگی آمریکا: «تایلر هانسن» خبرنگار آمریکایی که در جریان یک کنفرانس از مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید درباره جنایات آمریکا در عراق و افغانستان سوال کرد، بازداشت و از جلسه اخراج شد. هانسن گفت: «آقای بولتون چطور از ما انتظار دارید به شما اعتماد کنیم وقتی درباره سلاح کشتارجمعی در عراق دروغ گفتید؟ ... آیا جشن گرفتن جنایات جنگی قابل قبول است؟»
واردات آمریکا از ایران ۵۹ برابر شد: دفتر آمار آمریکا از جهش ۵۹ برابری واردات این کشور از ایران در سپتامبر امسال خبر داد و کل تجارت دو کشور در ۹ ماهه ۲۰۲۲ را ۴۲ میلیون دلار اعلام کرد.
ابراز نگرانی آمریکا از پیشرفت دفاعی روزافزون ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از پیشرفت دفاعی روزافزون جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنانش مدعی شد که آزمایش موشکی منجر به برهم خوردن ثبات می‌شود.
هشدار درگیری طولانی آمریکا با چین: رئیس فرماندهی راهبردی نیروی دریایی آمریکا: ایالات متحده به زودی با یک درگیری طولانی با چین روبرو خواهد شد و این درگیری برخلاف آنچه قبلاً با آن روبرو بوده، اتفاق خواهد افتاد. کشتی به آرامی در حال غرق شدن است، زیرا چین سریعتر از ایالات متحده در حال ارائه قابلیت های نظامی جدید است و با این وضعیت چینی‌ها به زودی در میدان نبرد موقعیت برتری خواهند یافت.
دولت آمریکا چطور به دنیا تورم صادر میکند: مجله آمریکایی فورچون: اقدام دولت آمریکا در افزایش نرخ بهره باعث افزایش قیمت دلار در بازار جهانی شده و بالا رفتن ارزش دلار تقریباً خرید هر چیزی را برای مردم سایر کشورها سخت کرده است. قیمت دلار در سال جاری میلادی ۱۸ درصد افزایش یافته و در ماه میلادی گذشته به بالاترین رقم در ۲۰ سال گذشته رسید. با گرانی دلار آمریکا، کشورهای دیگر مجبورند واردات کالاهای مورد نیاز خود را گران‌تر بخرند و این مسئله فشارهای تورمی در کشورها را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
آمریکا ۴۳ تانکر نفت سوریه را به سرقت برد: نظامیان اشغالگر ایالات متحده در ادامه غارت منابع نفتی سوریه طی دو روز، ده‌ها تانکر حامل نفت سوریه را از گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق منتقل کردند.

   اوکراین
زلنسکی شکست‌‌هایش را گردن ایران انداخت: رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مجازات ایران به ادعای فروش تسلیحات به روسیه شد و گفت: اگر به‌خاطر تأمین تسلیحات ایران به متجاوز نبود، به صلح نزدیک‌تر بودیم! روسیه برای ادامه استراتژی حملات گسترده خود به زیرساخت‌های ما به موشک‌های ایران نیاز دارد.

   عربستان
برنامه اینترنشنال: تجزیه ایران! شبکه سعودی اینترنشنال در ۵۰ روز گذشته با ۲۵ تجزیه‌طلب ۱۲۰ بار گفت‌وگو کرده است!
وزارت داخلی و تلفن سران عربستان هک شد: یک گروه هکری با نام «تبر ابراهیم» با هک تلفن سران آل‌سعود، محتوای تماس‌های آن‌ها با مقامات رژیم صهیونیستی را منتشر کرد. در فایل‌های منتشر شده تلاش برای ایجاد ناامنی و آشوب در ایران توسط آل‌سعود و صهیونیست‌ها به وضوح مشخص است. همچنین هزاران سند محرمانه از وزارت داخلی، مکان‌های حساس و عوامل تروریستی عربستان سعودی توسط این گروه منتشر شده است.

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
سرقت مجدد از پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی: رادیو ارتش صهیونیستی اعلام کرد که چند فرد ناشناس وارد پایگاه تصنوبر در جولان اشغالی شده و بدون آنکه کسی ببیند، بیش از ۱۰۰ هزار گلوله را به همراه تجهیزات جنگی از پایگاه خارج کرده‌اند.
استعفاهای زنجیرهای در بین مقامات ارشد صهیونیستی: پس از مشاور امنیت داخلی، مدیرکل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز استعفای خود را تقدیم بنی‌گانتس وزیر جنگ اسرائیل کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه