هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ایران در برابر فتنه غربی - صهیونیستی به پیروزی بزرگی رسید

دبیرکل حزب‌الله لبنان

ایران در برابر فتنه غربی - صهیونیستی به پیروزی بزرگی رسید

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف خود، گفت: ایران بار دیگر بر فتنه آمریکایی - صهیونیستی پیروز شد و قدرت این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، به‌مناسبت «روز شهید» در منطقه «البقاع» طی سخنانی‌، ضمن تأکید بر جایگاه شهدا و قدردانی از خانواده‌های آنان، به مهم‌ترین مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و وضعیت سیاسی لبنان پرداخت.
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به ضعف و تنگنای رژیم صهیونیستی، افزود: دشمن صهیونیستی به‌برکت خون شهیدان ما به این مرحله رسید.
وی افزود: همان‌طور که اسیران خود را در زندان‌ها تنها نگذاشتیم، مفقودان را هم تنها نخواهیم گذاشت؛ بلکه موضوع را برای نهایی کردن پرونده پیگیری خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله آمریکا را در قبال موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه، با مسئول دانست و درباره موضوع انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نیز گفت: شیطان بزرگ چه لباس آبی بر تن کند و چه قرمز، همان شیطان است؛ با همان جوهره و اهداف شیطانی. انتخابات آمریکا هیچ تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن ایجاد نخواهد کرد؛ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای ما یکسان هستند. به کشورهای عربی منطقه نیز می‌گویم که برای امنیت خود روی آن‌ها حساب نکنید.
وی با اشاره به نقشه‌های آمریکا برای ایجاد و پرورش و حمایت از گروه‌های ترویستی در منطقه، گفت: آمریکایی‌ها طاعون داعش را به منطقه آوردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: مقاومت یکی از فاکتور‌های قدرت اساسی لبنان است و آمریکا همچنان برای گزینه هرج و مرج و جنگ داخلی در لبنان تلاش می‌کند. آمریکا اعلام می‌کند که از ارتش لبنان حمایت می‌کند؛ زیرا به خیال خود آن را واجد شرایط مقابله با مقاومت می‌داند؛ درحالی‌که ما به ارتش و فرماندهی آن که هرگونه رویارویی با مقاومت را رد می‌کند، اعتماد داریم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف خود، گفت: ایران بار دیگر بر فتنه آمریکایی - صهیونیستی پیروز شد و این پیروزی قدرت این کشور را افزایش خواهد داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله همچنین درباره پرونده برق لبنان و آمادگی ایران برای ارائه کمک سوختی به لبنان به منظور مرتفع شدن بحران سوخت در این کشور، گفت: چندی پیش با ما صحبت کردند تا لبنان برای افزایش ساعات تغذیه (برق) از ایران سوخت بگیرد و یک ‌هیئت فنی به ایران رفتند و نه وزیر انرژی؛ زیرا او یک مقام سیاسی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، به شکست آمریکا در براندازی نظام سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در سرنگون کردن سوریه از طریق تروریست‌ها و حمایت مالی از تکفیری‌ها ناکام ماندند و امروز به‌دنبال انجام این مهم از طریق سرما و گرسنگی هستند. وی از لبنانی‌ها خواست تا در مقابل طاعون و ویروس ایالات متحده که چیزی جز حمایت از اسرائیل ندارد، تسلیم نشوند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان به خلأ ریاست جمهوری در لبنان اشاره کرد و نقش ریاست جمهوری را محوری خواند و گفت: باید شاخص‌های قدرت لبنان را حفظ کرد. ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها بوده و به امنیت ملی کشور مرتبط است. مقاومت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های قدرت در لبنان است که از جمله از سوی آمریکا مورد تهاجم قرار گرفته و آمریکایی‌ها همچنان به‌دنبال ایجاد هرج و مرج هستند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: سفارت آمریکا در کوچکترین جزئیات دولت و وزارتخانه‌های لبنان دخالت می‌کند. ما در مقاومت به‌عنوان بخش بزرگی از مردم لبنان خواهان رئیس‌جمهوری هستیم که برای مقاومت اطمینان‌بخش باشد. ما خواهان رئیس‌جمهوری شجاع هستیم که نه ترسو باشد و نه امتیاز بدهد. منافع کشور را بر نگرانی و ترس مقدم شمرده و نه خریده شود و نه بتوان آن را فروخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصر‌الله با اعلام اینکه لبنانی‌ها گزینه‌ای جز گفت‌وگوی داخلی برای انتخاب رئیس‌جمهور ندارند، خطاب به لبنانی‌ها تأکید کرد: اگر لبنانی قدرتمند می‌خواهید که گاز استخراج کند، باید رئیس‌جمهوری شجاع روی کار بیاید که از پشت به مقاومت خنجر نزند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه