هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مدرسه عالی تفسیر و دارالقرآن علامه طباطبائی(ره)

مدرسه عالی تفسیر و دارالقرآن علامه طباطبائی(ره)

بیت شریف علامه سید محمدحسین طباطبائی(رض) در شهر مقدس قم، اکنون به مرکز علمی و آموزشی جهت نشر معارف و ارزش‌های قرآن کریم تبدیل شده است.

این مکان پربرکت بیش از یک دهه، محل عبادت و تهجد و تلاش‌های علمی این عارف واصل قرار گرفته که تفسیر وزین و کم‌نظیر المیزان از ثمرات حیات ارزشمند علامه در این خانه قرآنی بوده است.
در طول سالیان حضور علامه طباطبائی‌(ره) در این بیت شریف، علما و اندیشمندان بزرگی همچون علامه شهید مرتضی مطهری(ره) و جمع کثیری از علما و مراجع حال حاضر جهان تشیع، خدمت ایشان رسیده و از محضر این حکیم الهی کسب فیض نموده‌اند.
آنچه مسلم است، اخلاص و حیات نورانی علامه باعث تأثیر فراگیر و ماندگاری تألیفات و آثار متعدد ایشان شده است.
بیت شریف علامه(ره) به‌عنوان یادبود ارزشمند ایشان با همت خیران محترم و با حضور و حمایت مستمر مراجع معظم حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و دیگر مراجع و علمای اعلام، اکنون به‌عنوان مدرس عالی تفسیر و دارالقرآن علامه طباطبائی(ره) نام‌گذاری و معرفی شده است.
این بنای خیر در سال‌های اخیر، محل برگزاری دروس تفسیر قرآن کریم و مکانی جهت درس و بحث طلاب حوزه علمیه قرار گرفته است.
برگزاری درس تفسیر با محوریت تفسیر شریف المیزان، تفسیر مجمع البیان و تفسیر موضوعی و تطبیقی قرآن کریم، از مهمترین برکات دارالقران علامه طباطبایی(ره) می‌باشد.
از دیگر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مجموعه فاخر، می‌توان به برگزاری دروس خارج فقه و اصول، درس اخلاق، تدریس آثار مرحوم علامه طباطبایی(ره)، تأسیس کتابخانه تخصصی، ایجاد کرسی‌های مشاوره علمی و پژوهشی به طلاب و ... اشاره نمود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه