هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مدال گفت‌وگوی دینی به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهدا شد

در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان

مدال گفت‌وگوی دینی به رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهدا شد

هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی با موضوع «نقش رهبران مذاهب جهانی و سنتی در رشد معنوی و اجتماعی بشر در دوران پسا کرونا» و با حضور 130هیأت مذهبی، سیاسی و فرهنگی از 60کشور در شهر نورسلطان قزاقستان به کار خود پایان داد. در جریان این کنگره، جایزه بین‌المللی آستانه برای مشارکت فعال در گفت‌وگوی ادیان و نشان افتخار، به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری ابنا، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی پایانی اجلاس و قاسم ژورمات توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان در بیانیه پایانی این کنگره بین‌المللی، تنها راه کاستن از خشونت‌های دینی و مذهبی، تروریسم و افراط‌گرایی را همگرایی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و نقش آفرینی رهبران دینی برای بازگرداندن صلح و امنیت در جهان عنوان کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در سخنرانی خود در این کنگره، تأکید کرد: نیاز بشر امروز به «دین» و ارزش‌های الهی بیش از پیش قابل درک و لمس است و نقش رهبران ادیان در این میان بسیار اهمیت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در دومین روز از این کنگره جهانی با تأکید بر لزوم همکاری رهبران دینی و سیاستمداران در ارتقای گفت‌وگوی جهانی بین‌الادیانی، اظهار داشت: دستیابی به «صلح جهانی» و «سبک نوین زندگی» نیازمند همکاری همه‌جانبه تمامی کشورهای جهان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی عضو خبرگان رهبری هم در سخنرانی خود بر نقش مهم ادیان در توسعه و تعمیق معنویت و اخلاق در جهان مدرن تأکید کرد.
گفتنی است، کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی، (۲۲ تا ۲۴ شهریورماه) با حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، احمد الطیب شیخ الازهر، ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه و الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز و سایر نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف برگزار شد. حجج‌اسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری، آقای مجید صمدزاده صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و خانم زهرا رشیدبیگی رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس و پروتستان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این کنگره حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جریان برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهان در قزاقستان، رئیس‌جمهور این کشور، قاسم ژورمات توکایف، جایزه بین‌المللی آستانه برای مشارکت فعال در گفت‌وگوی ادیان و نشان افتخار به برخی رهبران دینی فعال در این حوزه اهدا کرد.
این جایزه به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری ادیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه