هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 723

اخبار کوتاه جهان


  عراق


۲۱ میلیون زائر در کربلا: پایگاه عتبه مقدس عباسیه اعلام کرد که از ابتدای ماه صفر ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر وارد شهر مقدس کربلا شدند. این آمار توسط سامانههای تردد شمار الکترونیکی مستقر در چهار ورودی اصلی شهر کربلا از سمت بغداد، نجف اشرف، بابل و الحسینیه ثبت شده است.

کُردهای مسلح مخالف ایران بیش از ۵۰ مقر در کردستان دارند: «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان عراق: منطقه کردستان عراق بیش از ۵۰ مقر متعلق به احزاب کُرد مخالف ایران و ترکیه را در خود جای داده که بیشتر آنها دارای شاخههای مسلح هستند.


  لبنان


پذیرش تضمین آمریکا، به قربانگاه رفتن است: دبیرکل حزبالله لبنان: مردم فلسطین اکنون به این نتیجه حتمی رسیدهاند که مذاکرات هیچ ثمرهای ندارد و تنها گزینه، مقاومت است. هر کسی ضمانتهای آمریکا را بپذیرد، همانند کسی است که پذیرفته گردن مردان و زنان و کودکانش را برای ذبح به قتلگاه ببرد.

ایران از خود هزینه میکند تا از مردم منطقه دفاع کند: حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله: کسانیکه روی آمریکا حساب کردهاید اتفاقات اوکراین را ببینید. رئیسجمهورشان درخواست الحاق به ناتو کرد و آمریکا گفت فعلا نه. چون باعث درگیری با روسیه میشود! دوست و دشمن خود را بشناسید. ایران برعکس، از خود هزینه و خون میدهد تا از مردم منطقه دفاع کند.


  انگلیس


نارضایتی مردم از دولت و کابینه: نظرسنجی جدیدی در انگلیس نشان داد که ۶۷ درصد از مردم از انتخاب تراس به نخستوزیری ناراضی بوده و به کابینه او اعتماد ندارند.


  چین


سریعترین جاسوس دنیا: ارتش چین، پهپاد WZ8 را آزمایش کرده است. سرعت این پهپاد به ۸۶۰۰-۷۴۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. طبق ادعای سازنده، این پهپاد میتواند در ارتفاع ۵۰ کیلومتری با سرعت مافوق صوت در سطح نزدیک به فضا برسد. ارتفاع و سرعت بالای این پهپاد نیازهای اطلاعاتی را در محیط جنگی که پشتیبانی ماهوارهای در آن ناپایدار است، برطرف میکند.


  روسیه


چهار میلیون پناهنده اوکراینی: مسکو: تاکنون ۴میلیون پناهنده اوکراینی وارد روسیه شده است.

هشدار روسیه به آمریکا: سفیر روسیه در واشنگتن: اگر اوکراین موشکهای دوربُرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، آمریکا وارد یک رویارویی نظامی مستقیم با روسیه خواهد شد.

پوتین اعلام بسیج عمومی محدود کرد: رئیسجمهور روسیه: فقط شهروندانی که دورههای آموزشهای پایه نظامی را گذراندهاند به حضور اجباری در ارتش فراخوانده میشوند و سپس آموزشهای بیشتری میبینند.


  آمریکا


روش جدید اعدام در آمریکا: ایالت «آلاباما» در آمریکا به یک قاضی فدرال این کشور اعلام کرده، این ایالت به زودی از یک شیوه اعدام جدید به روش «خفگی با نیتروژن» استفاده میکند!

رئیس «فایزر» برای دومینبار کرونا گرفت: آزمایش کرونای «آلبرت بورلا» رئیس شرکت آمریکایی فایزر بهرغم تزریق چهار دُز واکسن برای بار دوم در طول  هفته اخیر مثبت شد. او پیشتر مدعی شده بود واکسن این شرکت ۱۰۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

عملیات موفق ایران در دستگیری دهها جاسوس سیا: خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل به عملیات موفق دستگاههای اطلاعاتی ایران در شناسایی و دستگیری دهها نفر از جاسوسان سیا پرداخته است.  این خبرگزاری نوشته با آنکه روشهای معیوب سیا به دستگیری مخبران این سازمان در ایران منجر شده، سیا پشت این افراد را خالی کرده و کمکی به آنها نکرده است.


  اروپا


کمیسیون اروپا گوگل را نقرهداغ کرد: یورونیوز: کمیسیون اروپا گوگل را بهخاطر اعمال محدودیتهای غیرقانونی روی گوشیهای اندرویدی، ۴.۱ میلیارد دلار جریمه کرد. این کمیسیون اعلام کرده که گوگل با این کار از طریق موتور جستجوی خود سود مالی بیشتری کسب کرده و کنترل بازار را به دست گرفته است.

بازگشت آلمان به دوران هیزمسوزی: اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که قیمت هیزم و چوب در آلمان در ماه آگوست در مقایسه با پارسال ۸۵.۷ درصد گران شده است. این آمار تایید میکند که بسیاری از مردم آلمان بهدلیل افزایش قیمت انرژی، هیزمسوزی را جایگزین گاز کردهاند.

ناتو یک ماشین جنگی است، نه یک متحد دفاعی: «مایک والاس» عضو پارلمان اتحادیه اروپا: ناتو یک متحد دفاعی نیست، بلکه یک ماشین جنگی است. میتوانید از مردم افغانستان، عراق یا لیبی بپرسید.

بازداشت بیش از ۹۰ آشوبگر توسط پلیس نروژ: پلیس نروژ ۹۵ نفر را در جریان اغتشاشات و برهم زدن نظم مقابل سفارت ایران در اسلو بازداشت کرد.


  رژیم اشغالگر صهیونیستی


ایران موفق به مهار آشوب شد: شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی: متأسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را در بر گرفته بود، بیندازند. نیروهای بسیجی موفق شدند شرکتکنندگان در این آشوبها را متفرق کنند.


  افغانستان


افزایش کشتههای انفجار کابل به ۳۲ نفر: یک منبع در حکومت موقت افغانستان اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار کابل به ۳۲ کشته و ۴۰ زخمی افزایش یافته است. اکثر افراد از شیعیان بودند.


  اندونزی


فاجعه در استادیوم فوتبال اندونزی: هجوم تماشاگران یک مسابقه فوتبال در اندونزی به داخل زمین و درگیر شدن آنها با نیروهای امنیتی و هواداران تیم مقابل، ۱۲۷ کشته و حداقل ۱۸۸ زخمی برجای گذاشت!!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه