هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه سوزای زنگبار

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه سوزای زنگبار

در دیدار رؤسای جامعةالمصطفی و دانشگاه سوزای زنگبار، تفاهم‌نامه همکاری میان دو نهاد علمی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه با سفر به تانزانیا،‌ با رئیس دانشگاه سوزای زنگبار دیدار کرد. در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان این دو نهاد علمی به امضا رسید.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسی در این دیدار، با اشاره به اهمیت دانشگاه‌ها در تقویت روابط کشورها، تأکید کرد: با توجه به اینکه دو کشور تانزانیا و ایران با هم، قرابت فرهنگی دارند، روابط علمی می‌تواند به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی کمک کند.
وی جامعةالمصطفی را یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی ایران برشمرد و اظهار کرد: ما در تانزانیا و زنگبار یک مؤسسه در حال فعالیت داریم و علاقه‌مندیم که فعالیت‌های خود را به‌صورت دانشگاهی پیگیری کنیم. همچنین ما در این سفر با وزیر علوم تانزانیا دیدار و گفت‌وگو داشته و در حوزه توسعه همکاری‌های علمی به توافقاتی رسیدیم که درحال پیگیری است.
وی بیان کرد: ما با دانشگاه بزرگ دارالسلام هم در حال عقد تفاهم‌نامه هستیم و امیدواریم، با همکاری هم برخی از رشته‌هایی را که مخاطب دارند، دو جانبه برگزار کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان تأکید کرد: ما امیدواریم که تفاهم‌نامه دوجانبه هرچه زودتر امضا شود تا مراحل آغاز همکاری عملیاتی گردد و باعث پیشرفت علمی دو جامعه شود.
در ادامه، رئیس دانشگاه زنگبار نیز، ضمن خوش‌آمدگویی، به معرفی تنها دانشگاه دولتی زنگبار پرداخت و از حضور رئیس جامعة المصطفی و هیئت همراه در این دانشگاه تقدیر نمود.
دکتر علی ماکامه اوسی اظهار کرد: ما در برخی از رشته‌ها با دانشگاه‌های مختلف همکاری داریم و تفاهم‌نامه‌های زیادی منعقد کرده‌ایم. ما اعتقاد داریم، این ارتباطات می‌تواند در حوزه‌های آکادمیک و خدمات پژوهشی و علمی کمک‌کننده باشد.
رئیس دانشگاه سوزا ادامه داد: ما آماده همکاری با دانشگاه‌های داخلی و خارجی هستیم و آمادگی به اشتراک گذاشتن محتوا و استاد را داریم و از عقد تفاهم‌نامه با جامعةالمصطفی استقبال می‌نماییم.
گفتنی است، در دیدار رؤسای دانشگاه دارالسلام و جامعة المصطفی العالمیه نیز، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو دانشگاه به امضا رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه