هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لبیک حوزویان به ندای امام خامنه‌ای

در حمایت از بیانات مقام معظم رهبری با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای تصریح شد

لبیک حوزویان به ندای امام خامنه‌ای

در پی اغتشاشات اخیر و توهین عوامل خائن و وطن‌فروش به مقدسات، قتل، به آتش کشاندن و غارت اموال عمومی و مردم بی‌دفاع و ایجاد ناامنی در جامعه، فرمانده معظم کل‌قوا، امام خامنه‌ای در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، با اشاره به این حوادث، سخنان مهمی ایراد نمودند. پس از انتشار فرمایشات معظم‌له، نهادها و موسسات مختلف حوزوی و بیش از 1700 نفر از اساتید حوزه‌های علمیه، با انتشار بیانیه‌های مشترک و مجزا و سخنرانی در محافل و جلسات درس، حمایت خود را از امام خامنه‌ای و فرمایشات ایشان اعلام نمودند که برخی از این مواضع در متن پیش‌رو تقدیم می‌گردد.

آیت‌الله خاتمی
در حمایت از نظام اسلامی، با کسی تعارف نداریم
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه این فتنه دشمنان نیز، با درایت رهبری و بصیرت ملت ایران خنثی شد، گفت: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، آیت‌الله خاتمی، نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری در یادواره ۴۰۰ روحانی شهید مازندران و یادبود مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه استان، با اشاره به اینکه این دیار مهد عالمان دینی در عرصه‌های فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن و فقاهت است، گفت: علامه حسن‌زاده آملی و علامه جوادی آملی، مفاخر دینی و علمی و مرحوم آیت‌الله کوهستانی، عالم تکرارنشدنی است که رشدیافته این دیار هستند.
وی در ادامه سخنان خود، به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: در این اغتشاشات شاهد برخورد بدون تحقیق یک عده پیرامون حادثه بودیم که شعله فتنه برافروخته شد.
آیت‌الله خاتمی، اغتشاشگران را عوامل دشمن برای بر هم زدن امنیت کشور معرفی کرد و گفت: فتنه‌گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا در کشور آشوب کنند.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب، خاطرنشان کرد: توطئه و فتنه دشمنان و بدخواهان با درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه خنثی شد.
وی با بیان اینکه عده‌ای در این حوادث، تحت تأثیر فضای مجازی، فریب بیگانگان را خوردند و در اغتشاشات شرکت کردند، تصریح کرد؛ اما کسانی که جزء سران این اغتشاشات بودند، از دشمنان و بیگانگان دستور گرفتند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه این فتنه و توطئه دشمنان نیز، با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران خنثی شد، خاطرنشان کرد: در مسیر حمایت از نظام اسلامی، با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس پای نظام ایستاده‌ایم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری، دفاع و حمایت از نظام اسلامی را یک تکلیف مهم برشمرد و بیان کرد: ملت بزرگ ایران همواره ثابت کردند در دفاع از انقلاب ثابت‌قدم هستند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اینکه دین ما از سیاست ما جدا نیست، خاطرنشان کرد: طلاب ما باید در کنار علم‌آموزی، نسبت به مسائل روز جامعه نیز اشراف داشته باشند؛ چون طلبه‌ای که نسبت به سیاست بیگانه باشد، نمی‌تواند پاسخگوی جامعه امروز به‌ویژه نسل جوان باشد.
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه سیاست به‌معنای حزبی بودن نیست، تصریح کرد: روحانیت دلبسته حزب و گروه نیست؛ بلکه فراحزبی است و محور سیاست حوزه، مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر پایه دین و ارزش‌های الهی پایه‌گذاری شده است، افزود: به‌همین دلیل ایجاد زیرساخت‌های فرهنگ دینی در جامعه بر عهده حوزه و روحانیت است.
عضو شورای عال حوزه در پایان سخنان خود، توجه به مسائل اخلاقی در حوزه را یک اصل مهم برشمرد و بر ضرورت هدفمند شدن دروس اخلاق در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه