هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارتباط علمی ایران و هند گسترش می‌یابد

رئیس جامعة المصطفی العالمیه

ارتباط علمی ایران و هند گسترش می‌یابد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی بر لزوم برقراری ارتباط علمی خوب با مراکز علمی هندوستان تصریح کرد و یادآور شد: هندوستان از کشورهای مهم و توانمند در چرخه معادلات بین‌المللی است؛ ارتباط تاریخی و تبادلات فرهنگی ایران و هندوستان، بسیار عمیق و حائز اهمیت است.
 به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباسی در دیدار تعدادی از مدیران مدارس علمیه هندوستان، اظهار کرد: جامعة المصطفی العالمیه متعلق به تمام شیفتگان معارف ناب الهی در عرصه بین‌الملل است و ما همواره خود را در خدمت شما عزیزان می‌دانیم.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه جامعة المصطفی در عرصه بین‌الملل، خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی العالمیه به‌عنوان یک مرکز بین‌المللی دانشگاهی، عضو اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهان؛ اعم از «اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها»، «اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه‌ها»، «اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام»، «شورای بین‌المللی دانشگاه‌های مجازی» و «اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه» است.
رئیس جامعة المصطفی توجه به نیازهای فرهنگی، معرفتی و اعتقادی جوامع اسلامی را مهم ارزیابی نمود و اذعان کرد: گستره جمعیت و تنوع ملیتی طلاب و دانش‌پژوهان جامعة المصطفی در تاریخ حوزه‌های علمیه بی‌نظیر است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت تربیت فقیه در جوامع مختلف انسانی با اشاره به اینکه در جامعه‌ هندوستان فقه و فقاهت از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار کرد: نظام علمی حوزه‌های علمیه، نیازمند تنوع‌بخشی ناظر به نیازهای متنوع جوامع است؛ باید با حرکت به سمت تنوع رشته‌ای و طراحی رشته‌های مختلف و ورود به حوزه علوم انسانی، پاسخ‌گوی نیازهای متنوع جهانی باشیم.
رئیس جامعةالمصطفی تصریح کرد: همان‌طور که نیازمند مدرس رسائل و مکاسب هستیم، باید اسلام‌شناس در زمینه‌های مختلف مدیریت، روان‌شناسی، تعلیم و تربیت، اقتصاد و... را برای پاسخ‌گویی به نیازهای عصر جدید تربیت نماییم. باید قدردان تنوع رشته‌ای و ظرفیت وسیع جامعة المصطفی باشیم و از جهت کیفی در مسیر رشد و توسعه آن قدم‌های مستحکمی برداریم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی تصریح کرد: جامعة المصطفی ضمن اینکه افتخار می‌کند، خادم بسط و نشر معارف اهل‌بیت(ع) در عرصه جهانی است، همواره درب‌های خود را به روی تمام پیروان ادیان و مذاهب و علاقه‌مندان شناخت معارف ناب الهی باز نموده است.
رئیس جامعة المصطفی، بر لزوم برقراری ارتباط علمی خوب با مراکز علمی هندوستان تصریح کرد و یادآور شد: هندوستان از کشورهای مهم و توانمند در چرخه معادلات بین‌المللی است؛ ارتباط تاریخی و تبادلات فرهنگی ایران و هندوستان بسیار عمیق و حائز اهمیت است.
وی با تأکید بر اینکه پیوند تاریخی ایران و هندوستان قابل قیاس با هیچ کشوری نیست، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، شخصیت‌ها و اندیشمندان ایران و هندوستان ارتباط علمی تاریخی با هم دارند؛ امیدواریم در شرایط جدید، این ظرفیت‌ها با همان بالندگی و پویایی تاریخی در خدمت معارف ناب الهی قرار گیرد.
گفتنی است، در بخش پایانی این دیدار، مدیران مدارس علمیه هندوستان، ضمن بیان نظرات و دیدگاه‌ها و ارائه تجربیات آموزشی خود، به برخی از دغدغه‌های تحصیلی طلاب و دانش‌پژوهان اشاره کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه