هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 715

اخبار کوتاه ایران

افزایش ۱۰ برابری تراکنش در معاملات بورس: سخنگوی بانکمرکزی: با مصوبه هیات عامل بانک‌مرکزی و برای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد.

  رونمایی «الگوی کشت» پس از دهها سال معطلی: طرح الگوی کشت که ده‌ها سال معطل بود، در وزارت کشاورزی رونمایی شد. این طرح به کشاورزان توصیه می‌کند چه محصولی را در کجا و به چه میزان بکارند؛ پیش‌بینی شده که تحول بزرگی در تولیدات کشاورزی ایجاد شود.
 هجمه باتها به چهرهها برای موضعگیری منفی! یک مقام مسئول امنیتی: هنرمندان و ورزشکارانی که مواضع منصفانه و منطقی داشته‌اند، تحت هجمه شدید بات‌های مجازی قرار گرفته‌اند؛ این بات‌ها دیگر کارشان فقط محدود به بازنشر یا لایک نیست. بات‌های طراحی شده برخی شرکت‌های امنیتی آمریکایی، علیه هنرمندان و ورزشکاران ما محتوا تولید می‌کنند و بعضاً در یک روز برای یک فرد صدها کامنت می‌گذارند تا او را مجبور به موضع‌گیری منفی کنند.
  الحاق ۷۷ هواپیما به ناوگان هوایی در یکسال اخیر: رئیس سازمان هواپیمایی: در مهرماه سال گذشته ۹۸ هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور داشتیم که طی یک‌سال اخیر این تعداد به ۱۷۵ فروند افزایش یافته است. با نهضت تامین قطعاً یک‌سری از هواپیماهای زمینگیر را وارد ناوگان کرده‌ایم. ضمن این‌که هواپیماهای دست دوم با سن کمتر از ۲۰ سال نیز خریداری و به چرخه حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور وارد شده است.
  نرخ بیکاری در ۷ استان تک رقمی شد: نرخ بیکاری ۷ استان که در تابستان ۱۴۰۰، دو رقمی بود در تابستان سال جاری تک رقمی شده است.
  رأی مهم دیوان عدالت اداری به سود بورسیها: دیوان عدالت اداری اعلام کرد که با رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، سود سپرده بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات نیست.
  درآمد نفتی ایران امسال ۸ برابر شد: گزارش‌های آماری رسمی دولت حاکی است درآمدهای حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ برابر و در ۵ ماه اول سال 1401 نسبت به مدت مشابه، حدود ۵ برابر شده است. همچنین درآمدهای عمومی دولت به عنوان منبع پایدار بودجه در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۶.۵ درصد رشد داشته است.
  واریز ۳ هزار میلیارد تومان به خزانه با فروش خودروهای قاچاق: سخنگوی سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی: ۳ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت با فروش خودروهای قاچاق واریز شد. در ۶ ماه گذشته ۹۶۹ دستگاه خودروی قاچاق تعیین تکلیف و از طریق مزایده فروخته شد.
  ثبت نخستین نور «تلسکوپ رصدخانه ملی ایران»: با ثبت نخستین نور تلسکوپ ۳.۴ متری رصدخانه ملی ایران، آخرین گام در مرحله تجمیعِ زیرمجموعه‌های تلسکوپ و تکمیل بزرگترین طرح علمی ایران برداشته شد.
  سود سهام عدالت امسال ۲.۵ برابر میشود: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: امسال سود مردم از محل مالکیت سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ونیم برابر افزایش می‌یابد.
  17هزار دروغ و شایعه در 25 روز: بررسی‌ها نشان می‌دهد که رسانه‌های ضد ایرانی در جریان اغتشاشات اخیر، طی ۲۵ روز بیش از 17 هزار دروغ و شایعه منتشر کرده‌اند.
  تاریکخانه شرکتهای دولتی شفاف شد: وزیر اقتصاد: صورت مالی ۴۰۰ شرکت دولتی غیربورسی‌ در سامانه کدال منتشر شد تا مدیران دولتی و عمومی، چاره‌ای جز بهبود عملکرد نداشته باشند.
  واریز ۳۰ میلیون توان در هر ۱۰ دقیقه به حساب اغتشاشگر: وزیر کشور: در ایالات متحده، انگلستان، اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا
​​​​​​​   ظرف یکی دو هفته بیش از 4500 مقاله، در رابطه با خانم مهسا امینی نوشته شده است. درباره یک نفر که در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود، گفته شد هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود. هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند. مثلاً هسته‌های سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند. و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه