هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بازار جهان باید منظومه فقهی و اخلاقی ریشه‌دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را بشناسد

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور

بازار جهان باید منظومه فقهی و اخلاقی ریشه‌دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را بشناسد

آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: نیاز است تا میدان‌داری ایران در غذای حلال به جهانیان تبیین و معرفی گردد؛ بازار دنیا باید فهم دقیقی از منطق و تئوری ما در حوزه غذای حلال داشته، منظومه فقهی و اخلاقی ریشه‌دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را ناظر به فرآوری‌های قابل عرضه، بشناسد.

آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه، با بیان اینکه اقدام درست و عمل خوب با نیت خدمت‌رسانی به نظام اسلامی، به کارهای انسان رنگ الهی می‌دهد، تصریح کرد: از آنجایی که در نظام اسلامی ضعف و قوت افعال و رفتار ما بر پرتو دین سایه می‌افکند، اگر درست انجام شود، به نظام ارزش‌های دینی آبرو می‌بخشد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بر اهمیت خدمت‌رسانی خالصانه به مردم، تحمل سختی‌ها، برخورداری از برنامه‌ریزی جامع و راهبردی آینده‌نگر در تمام امورات تأکید و خاطرنشان کرد: غذای طیب و سالم، سازنده انسان و جامعه‌ای سالم است و توجه به بخش کشاورزی و دام، در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی جامعه را تأمین می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه باید کار خود را همیشه عالمانه و دقیق و در مرز دانش‌های پیشرفته ترسیم نماییم، تصریح کرد: نیاز است تا میدان‌داری ایران در غذای حلال به جهانیان تبیین و معرفی گردد؛ بازار دنیا باید فهم دقیقی از منطق و تئوری ما در حوزه غذای حلال داشته، منظومه فقهی و اخلاقی ریشه‌دار ما در حوزه کشاورزی و دامداری را ناظر به فراوری‌های قابل عرضه، بشناسد.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نیاز است تا در حوزه‌های فقهی و اخلاقی مربوط به دام، کارهای جدی‌تری را دنبال نماییم، اذعان کرد: دبیرخانه حمایت از پروژه‌ها و مطالعات مورد نیاز نظام، از جمله رویکردهای نوین حوزه‌های علمیه است که پشتیبانی چندصد طرح مطالعاتی عینی مورد نیاز سازمان‌ها و نهادهای نظام اسلامی را در دستور کار قرار داده است.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه، به برخی از تفاهم‌نامه‌های همکاری حوزه و نهادهای مختلف نظام، یادآور شد: حوزه علمیه آمادگی دارد، ضمن تعریف محورهای همکاری مشترک، مطالعات راهبردی فقهی را ناظر به واقعیت‌های پیرامونی سازمان‌ها و نهادهای نظام اسلامی پیگیری نماید.
آیت‌الله اعرافی در پایان با بیان اینکه نیاز است، نسبت به قم توجه ویژه‌ای صورت گیرد، اظهار کرد: آنچه در شهر قم رقم می‌خورد، نه‌تنها بر کشور، بلکه بر دنیا تأثیرگذار است؛ دامنه تأثیرگذاری جهان‌شهر قم در عرصه بین‌الملل، نیازمند توجه به الگوسازی‌های دقیق فعالیتی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های سازمان دامپزشکی متمرکز بر امنیت غذایی و کیفی‌بخشی تغذیه و تقویت امنیت روانی جامعه در حوزه غذاست.
دکتر سیدمحمد آقامیری گستره بررسی امنیت غذایی در سازمان دامپزشکی کشور را از بهداشت خوراک دام تا سلامت غذای مصرفی مردم توصیف و اذعان کرد: اعتماد مردم به امنیت غذایی در حوزه دام، محصول تلاش و مجاهدت تمام همکاران سازمان دامپزشکی کشور در حوزه‌های مختلف فعالیتی است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت رصد و بررسی امنیت و کیفیت نهاده‌های دامی وارداتی، سلامت مردم را خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور در حوزه پدافند غیرعامل، هوشیارانه بر تمام گذرگاه‌های نهاده‌های دامی واراداتی نظارت دارد.
معاون وزیر جهاد کشاوری تمام دستاوردهای افتخارآفرین سازمان دامپزشکی کشور را، مرهون برکات انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: حضور بیش از ۴۰ هزار دامپزشک عمومی، متخصص و پیرادامپزشک در کشور، از مفاخر نظام مقدس اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروز ۱۸۲ قلم داروی تولیدی ایران در حوزه دام و طیور به کشورهای مختلف جهان صادر می‌گردد، اظهار کرد: در سایه‌سار عنایات الهی و مجاهدت متخصصان حوزه دامپزشکی، هم‌اکنون در مرز خودکفایی در حوزه تولید واکسن‌های تخصصی حوزه دام و طیور قرار گرفته‌ایم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از گستره حضور ناظرین شرعی در مراکز دام و طیور، عنوان کرد: برخورداری از آموزش‌های تخصصی ناظران شرعی، از جمله رویکردها و اتفاقات مبارک دور جدید مدیریتی است.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم در پایان، بر اهمیت تقویت هماهنگی ناظران شرعی و فضلای حوزه و ارائه آموزش‌های تکمیلی توسط اساتید حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
گزارش: جلال خسروی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه