هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بصیرت، قدرت تحلیل فوق‌العاده، آینده‌نگری و شجاعت از ویژگی‌های علامه بلادی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر عنوان کرد

بصیرت، قدرت تحلیل فوق‌العاده، آینده‌نگری و شجاعت از ویژگی‌های علامه بلادی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلادی(ره) راه‌اندازی و منشأ خیرات بسیار زیادی شد، گفت: بصیرت، قدرت تحلیل فوق‌العاده، آینده‌نگری و شجاعت از ویژگی‌های علامه بلادی بوشهری بود. ایشان در برابر استعمارگران و فتنه‌ها با شجاعت وارد می‌شد و در مقابله با دشمنان، هیچ ترس و ابایی نداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد ارتحال علامه بلادی بوشهری(ره)، 26مهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و جمعی از مسئولان و طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه امام خمینی(قد) بوشهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این مراسم، با اشاره به ویژگی استکبارستیزی علمای دین در طول تاریخ، افزود: تاریخ عالمان دینی و روحانیت استان بوشهر نشان می‌دهد که همواره در برابر تهاجم ضد دینی استعمار و استکبار استوار ایستادگی کرده و یک قدم عقب‌نشینی و مصلحت‌اندیشی نکردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در دورانی که رژیم اشغالگر قدس تشکیل شد، از اولین شخصیت‌های جهان اسلام که خطر این رژیم را گوشزد کرد و درباره آن کتاب نوشت، علامه بلادی بود، گفت: علامه بلادی یک مرجع دینی و اسوه تقوا، زهد و پارسایی، ادب، مردم‌داری، اخلاق و تواضع بودند و در راه خدمت به مردم، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کردند.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه بصیرت، قدرت تحلیل فوق‌العاده، آینده‌نگری و شجاعت از دیگر ویژگی‌های علامه بلادی بوشهری بود، افزود: در برابر استعمارگران و فتنه‌ها با شجاعت وارد می‌شد و در مقابله با دشمنان، هیچ ترس و ابایی نداشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ادامه داد: علامه بلادی در برخورد با کوچک و بزرگ احترام بسیار زیادی قائل بود و در برابر ناملایمات صبورانه برخورد می‌کرد و هیچ‌گاه تسلیم استکبار نشد و نقش مهمی در عرصه سیاسی و مبارزه با متجاوزان و استعمارگران داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه، انگلیسی‌ها بارها تلاش کردند که این عالم دینی استعمارستیز و استکبارستیز  را ساکت کنند؛ ولی هرگز موفق نشدند، عنوان کرد: آیت‌الله بلادی شخصیت کم‌نظیر در عالم تشیع و حتی جهان اسلام است و این شخصیت‌ها را که الگویی برای همه هستند، باید شناخت و قدر دانست.
وی گفت: شناخت این نعمت‌ها و قدرشناسی از آنها باعث می‌شود که جامعه، مسیر خود و طلاب نیز، الگوهای خود را بشناسند.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلادی(ره) راه‌اندازی و منشأ خیرات بسیار زیادی شد، گفت: مزار علامه بلادی که در نجف اشرف، نسبت به بازسازی آن اقدام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه