هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه‌های علمیه به هدایت دینی و سیاسی جامعه بپردازنند

مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه‌های علمیه به هدایت دینی و سیاسی جامعه بپردازنند

مدیر حوزه علمیه خراسان، ایجاد منابع پایدار در کنار تأسیس مدارس علمیه را ضروری دانست و گفت:  حوزه‌های علمیه نباید فقط به آموزش و تربیت در داخل مدارس بپردازند؛ بلکه می‌بایست به رسالت حوزوی خود در هدایت دینی و سیاسی جامعه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عاملی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری ساختمان مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، با بیان اینکه امروز حاکمیت دین و حکومت دینی در گروی عملکرد حوزویان است، دقت نکردن در این امر را موجب پاسخگویی در پیشگاه خداوند متعال عنوان کرد.
عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه، یکی از کارهای حوزه علمیه‌ای که قرار است، تخصصی و با کیفیت باشد و گام‌های بلند بردارد، ظرفیت‌سازی است، ظرفیت متناسب و ماندگار در تعلیم و تربیت طلبه در تراز انقلاب اسلامی را مهم دانست و ابراز کرد: در واقع وجود مدرسه و منبع پایدار برای پشتیبانی و تأمین آن، دو مؤلفه در این عرصه می‌باشد.
مدیر حوزه علمیه خراسان در همین رابطه، اظهار کرد: هیچ مدرسه علمیه‌ای ساخته نشده؛ جز اینکه موقوفه و موقوفات ماندگاری در کنار آن ساخته شده است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عاملی به اهمیت علم که امروز حرف نخست را در همه عرصه‌ها، جبهه‌ها و جناح‌ها، می‌زند، اشاره و خاطرنشان کرد: البته علمی که دین به جهان بشریت با آیات بی‌شمار در قرآن ارائه می‌دهد، سازنده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان همچنین، ایمان و معنویت را اولین شاخصه برای علم نافع و مفید برشمرد و گفت: علمی می‌تواند حرکتی مثبت و سازنده به جامعه ارائه دهد که این دو مؤلفه را داشته باشد.
وی تصریح کرد: جامعه امروز به‌ویژه در غرب، این مشکل را دارد که تصور می‌کند، علم به‌تنهایی بدون اینکه بر پایه ایمان باشد، فتح‌الفتوح می‌باشد؛ درحالی‌که این علم باعث سقوط است و ما این را شاهدیم.
این استاد حوزه علمیه خراسان، علم نافع را دانشی پاسخگو به نیازهای امروز جامعه، نظام اسلامی و بین‌الملل عنوان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه نباید فقط به آموزش و تربیت در داخل مدارس بپردازند؛ بلکه می‌بایست به رسالت حوزوی خود در هدایت دینی و سیاسی جامعه عمل کنند.
عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان، مدرسه علمیه دارای رویکرد بینشی، دانشی، ارزشی، فرهنگی، تبلیغی و خدمت مردمی و اجتماعی را جامع توصیف کرد و گفت: در این راستا باید نیازسنجی برای جامعه صورت گیرد و در مقابله با دشمنانی که به‌تعبیر قرآن دست‌بردار نیستند، بدانیم که در آینده چه گام‌های بلندی را باید برداشت تا تأثیر مثبتی در میان نوجوانان و جوانان و سایر افراد داشت.
وی تأثیرگذاری، گره‌گشایی، گام برداشتن در جهت حرکت مثبت جامعه و پاسخگویی به نیازها را با توجه به خصوصیت عامل بودن علمای دین عنوان و ابراز کرد: امیدواریم با توجه به این نکته‌ها، رشته‌های تخصصی شایسته، بایسته و مورد نیاز جامعه، نظام و بین‌الملل به‌صورتی عمیق، هدفمند و سازنده، در راستای تربیت طلبه‌ای در تراز انقلاب و نظام اسلامی شکل بگیرد.
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد هم در این مراسم گزارشی از فعالیت عمرانی ساختمان جدید این مدرسه ارائه کرد و گفت: عملیات ساختمانی این مدرسه از سال ۹۴ و از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی آغاز شد.
حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه این مدرسه در دو طبقه به متراژ حدود ۵ هزار مترمربع ساخته شده است، گفت: به‌منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت این مدرسه تخصصی، از سال آینده علاوه بر رشته تخصصی کلام اسلامی، رشته‌های فقه و اصول، مدیریت و تبلیغ و ارتباطات اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه