هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 726

اخبار کوتاه جهان

  اروپا
یاوه بورل: اکثر دنیا بهجز اروپا مثل جنگل است: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اروپا مثل باغ است و بیشتر جاهای دنیا مثل جنگل هستند. جنگل می‌تواند به باغ حمله کند و باغبان‌ها باید مراقب باشند.
بلومبرگ: چین فروش گاز به اروپا را متوقف کرد: بلومبرگ گزارش داد که مقامات چینی از فروش گاز طبیعی به خریداران در اروپا و سایر کشورهای آسیایی جلوگیری کردند. هدف از این اقدام، تضمین تامین سوخت مورد نیاز در فصل زمستان چین است.
آمریکا حتی به همپیمانانش هم رحم نمیکند: اولیانوف، نماینده روسیه در وین: آمریکا گاز را ۴ برابر گران‌تر به اروپایی‌ها می‌فروشد!
مقام اروپایی: آمریکا از تروریسم حمایت میکند: «میک والاس» نماینده ایرلند در پارلمان اروپا: ۴۵ درصد از قربانیان حملات و بمباران‌های آمریکا و ناتو علیه غیرنظامیان در افغانستان، کودکان بودند. وقتی آمریکا بیش از یک میلیون غیرنظامی را در عراق کشت، آیا این تروریسم نبود؟! وقتی اسرائیل هر روزه در حال به وحشت انداختن فلسطینیان است، آیا این تروریسم نیست؟! آیا نسل‌کشی عربستان و امارات که با حمایت ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و چندین کشور اروپایی دیگر در یمن انجام می‌شود، تروریسم نیست؟!
رئیسجمهور کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است: ایوان دوکه، رئیسجمهور کلمبیا: آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند. چه کسی فکرش را می‌کرد که انگلیس که زمانی قدرت استعماری و امپراطوری بریتانیا بود، امروز در یک بحران اقتصادی در حال فروپاشی به سر ببرد.

  آمریکا
کشف مواد رادیواکتیو در مدرسه ابتدایی در آمریکا: رسانه‌های آمریکایی از کشف آلودگی‌های اتمی برجا مانده از ساخت تسلیحات اتمی این کشور در طول جنگ جهانی دوم در یک مدرسه ابتدایی در سنت‌لوییز خبر داده‌اند.
شگفتی منجمان دنیا از رصدخانه ملی ایران: ساینس، یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان درباره رصدخانه ملی ایران نوشت: در یک نقطه عطف مهم برای جامعه علمی ایران، اخترشناسان چند روز گذشته در تهران اعلام کردند که رصدخانه ملی ایران نخستین نور را با تلسکوپ نوری ۳.۴ متری کلاس جهانی، ثبت کرده است. یک مهندس نوری می‌گوید: آنچه واقعاً حیرت‌انگیز است، یک محفظه خلأ دقیق است که مهندسان و یک شرکت ایرانی آن را ساختند تا قسمت‌های خالی را با آلومینیوم بپوشانند و شیشه صیقلی را به آینه‌های تلسکوپ تبدیل کنند.
هند گوگل را حدود ۱۶۲ میلیون دلار جریمه کرد: رویترز: کمیسیون رقابت هند گوگل را به‌دلیل اقدامات ضد رقابتی ۱۶۱.۹۵ میلیون دلار جریمه کرد. این کمیسیون اعلام کرده که گوگل از موتور جست‌وجو و پلی‌استور سوءاستفاده می‌کند تا موقعیت برنامه‌های خود را در بازار مرورگرها و بازار میزبانی ویدیوها حفظ کند.
سازمان جهانی بهداشت: کرونا هنوز یک وضعیت اضطراری است: اگرچه تصور عمومی این است که همه‌گیری در برخی از نقاط جهان به پایان رسیده اما همچنان کرونا بر سلامت مردم جهان تأثیر نامطلوب و قوی دارد. کرونا قبلاً ما را غافلگیر کرده و ممکن است دوباره غافلگیر کند. کشورها همچنان باید برای واکسینه کردن آسیب‌پذیرترین جمعیت خود تلاش کنند.
اقتصاد ایران ۱۶۰۰ میلیارد دلاری میشود: گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران، حاکی از افزایش ۱۵۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۲ به مرز ۱۶۰۰ میلیارد دلار است.
آمریکا سویه کشندهتر ویروس کووید را تولید کرد: گروهی از پژوهشگران زیست‌فناوری آمریکا اعلام کردند موفق شده‌اند در آزمایشگاه سویه‌ای از ویروس کووید را تکثیر و تولید کنند که نسبت به سویه اولیه آن بسیار کشنده‌تر و خطرناک‌تر است. این محققان می‌گویند این سویه جدید، ترکیبی از سویه اُمیکرون و سویه اصلی کووید است که نخستین‌بار در استان ووهان چین مشاهده شد. سویه جدید پس از انتقال به بدن موش‌های آزمایشگاهی، ۸۰ درصد از موش‌های آلوده را تلف کرد.

  آلمان
اقتصاد آلمان در آستانه رکود: نشریه آلمانی دیولت: آمارها نشان می‌دهد اقتصاد آلمان در آستانه ورود به رکود اقتصادی است. پیش‌تر صدراعظم آلمان با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌های نظامی در اوکراین گفته بود که کشورهای اروپایی تا سال‌ها درگیر پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین خواهند بود.

 فرانسه
اذعان «ماکرون» به کشتار خونین الجزایریها: رئیسجمهور فرانسه: ۶۱ سال پیش در پاریس، سرکوب تظاهرات جدایی‌طلبان الجزایر صدها مجروح و ده‌ها کشته برجای گذاشت. این جنایات غیر قابل بخشش برای جمهوری فرانسه است.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
سرقت ۳۰ هزار فشنگ از یک پایگاه رژیم صهیونیستی: رسانه‌های عبری اذعان کردند که بیش از ۳۰ هزار گلوله از یک پایگاه موقت رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی سرقت شده است. در اواخر شهریور نیز چند فرد ناشناس، چند اسلحه را از سربازان صهیونیست ربوده بودند.
نفوذ حماس به بزرگترین شبکه مخابراتی رژیم صهیونیستی: منابع خبری رژیم صهیونیستی از دستگیری ۳ جاسوس وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر می‌دهند. این ۳ تن متهم هستند که اطلاعات بسیار حساسی از شبکه مخابراتی و ارتباطاتی رژیم صهیونیستی را در اختیار این جنبش مقاومت فلسطین قرار داده‌اند.

  روسیه
آمریکا زرادخانههای شیمیایی خود را نابود کند: مسکو: در سال ۲۰۱۷ سه سال زودتر از ضرب‌الاجل اعلام شده توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی، ما یکی از بزرگترین زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی در جهان را نابود کردیم. اکنون از آمریکا می‌خواهیم که از ما الگوبرداری کند. آمریکا تنها کشوری است که هنوز زرادخانه شیمیایی خود را نابود نکرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه