هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر در قم برگزار می‌شود

اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر در قم برگزار می‌شود

دبیر جایزه جهانی شهید صدر از برگزاری آیین اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر با پیام آیت‌الله‌العظمی  مکارم شیرازی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی و تقدیر و تکریم از برگزیدگان این جایزه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری - دبیر جایزه جهانی شهید صدر- دوم مهر در نشست تشریح برنامه‌ها و جزئیات جایزه جهانی شهید صدر، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مثابه قرارگاه دیپلماسی علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی براساس رسالت اسلامی و انقلابی برآن است که در قالب جایزه جهانی شهید صدر اندیشه‌های ناب مرتبط با علوم اسلامی- انسانی را در عرصه بین‌المللی معرفی کند، اظهار کرد: در حقیقت تغییر رویکرد حوزه علمیه نسبت به غرب از رویکرد تبلیغی در قالب اعزام مبلغ به رویکرد حضور دانشی در سطح جهان، مهمترین فلسفه برگزاری جایزه جهانی شهید صدر است.
وی گفت: این جایزه ویژه اندیشمندان علوم انسانی و حوزویان است. اختتامیه مراسم پنجشنبه 5 مهرماه ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه امام کاظم (ع) برگزار می‌شود و از برگزیدگان تجلیل می‌شود. این مراسم با پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز می‌شود و با سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ادامه می‌یابد. در این مراسم هم‌چنین از برگزیدگان تقدیر می‌شود و هم از الگوهای علوم انسانی اسلامی تکریم صورت می‌گیرد.
دبیر جایزه جهانی شهید صدر افزود: جایزه در قالب یک ایده و با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل گرفت. اولین ایده آن سال ۱۴۰۱ و در سال ۱۴۰۲ فراخوانی اتفاق افتاد. ایده از آنجا شکل گرفت که یکی از دغدغه‌های ریاست سازمان فرهنگ، جهانی‌اندیشی در عرصه علوم انسانی به‌ویژه در عرصه حوزه‌های علمیه بود. با این تعریف که اگر می‌خواهیم برای دنیا حرفی داشته باشیم، باید پاسخ‌های ما با ویراست جهانی تولید شود. این جایزه فقط یک رویداد علمی مانند رویدادهای دیگر نیست بلکه جوایزش هدفمند است.
حجت‌الاسلام جهانگیری ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سکویی برای حضور برگزیدگان در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد تا در دانشگاه‌های خارجی نظریه خود را اثبات کنند و از این طریق از یک سو با مسائل جهان آشنا شوند از دیگر سو مراکز آکادمیک بدانند ما در حوزه علوم انسانی حرفی برای گفتن داریم.

ارسال دیدگاه
تیتر خبرها
تیتر خبرها