هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 معتقد به نظام، کارآمد، توانمند عدم بکارگیری افرادی که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند

رئیس‌جمهور مطلوب و اصلح از نگاه امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه

 معتقد به نظام، کارآمد، توانمند عدم بکارگیری افرادی که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در سخنان و بیانیه‌هایی مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ترغیب کردند و استحکام انقلاب اسلامی و نیز  کشور قوی و سربلند را در گرو خلق حماسه انتخابات  توسط تک تک ملت غیور و انقلابی دانستند.

امام خامنهای، رهبر معظم انقلاب اسلامیهرکس به ایران قوی و سرافراز علاقهمند است در انتخابات مشارکت کند

هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقه‌مند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.
علت اصرار و تأکید بر مشارکت چشمگیر در انتخابات این است که مهمترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است. جمهور و مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است که انتخابات و تعیین مسئول کشور، مهمترین مظهر آن است.
هر وقت میزان مشارکت در انتخابات بالا بوده است، زبان بدگویان کوتاه شده و نتوانستند ملامت و شادی کنند، بنابراین علت دیگر اصرار بر مشارکت بالا این است که دشمن‌شاد نشویم.
انتخابات فقط برای شهرها نیست بلکه در همه روستاها و بخش‌های کشور، مردم در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شود.
اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد، همچنان‌که شهید خدمت، رئیسی عزیز واقعاً اعتقاد داشت و کاملاً محسوس بود که او با دل و جان و اعتقاد کار می‌کند.
کارآمدی یعنی شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند.
توان و نشاط انجام کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب از دیگری شاخص‌‎های فرد اصلح می‌باشد و فرد اصلح با این خصوصیات، قادر است از همه ظرفیت‌های متنوع و پرشمار کشور برای پیشرفت استفاده کند.
دولت سیزدهم، از دولت‌هایی بود که از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده کرد و اگر این دولت ادامه می‌یافت، احتمال زیاد می‌دادم، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل ‌شود.
کسانی که چشمشان به خارج از مرزها است، قادر به دیدن و شناختن ظرفیت‌های مهم درونی و طبعاً قادر به برنامه‌ریزی برای استفاده از آنها نیستند.
جمهوری اسلامی به توفیق الهی بدون تکیه به بیگانگان و با وجود موذی‌گری و چالش‌گری آنها مسیر پیشرفت را طی کرده است؛ در آینده نیز به حول و قوه الهی ملت ایران اجازه نخواهد داد که سرنوشتش را دیگران بنویسند.
ایران قوی، طرفداران خیلی زیادی دارد؛ البته قوی بودن ایران فقط به داشتن انواع موشک نیست- که ما انواع و اقسام مفید و کاربردی آن را هم داریم- بلکه قوی بودن، ابعاد علمی، فنی، اقتصادی و سیاسی هم دارد که یکی از ابعاد بسیار مهم آن، حضور در میدان سیاست و انتخابات است.
بنابراین هر کس علاقه‌مند به ایران قوی است، باید در انتخابات شرکت کند و هر کس معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، باید در این زمینه اهتمام مضاعف داشته باشد.
کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند، بدون لطف آمریکا نمی‌شود، قدم از قدم برداشت و همچنین کسی که به راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنایی کند، همکار و مدیر خوبی نیست. بنابراین همکارانی انتخاب کنید که اهل دین، شریعت، انقلاب و اعتقاد کامل به نظام اسلامی باشند.

آیتاللهالعظمی نوری همدانی حضور پرشور در انتخابات موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد

یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی، انتخابات است، بر این اساس باید توجه داشت، حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.
متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی، انتخابات است؛ بر این اساس باید توجه داشت، حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد؛ و از طرفی چشم طمع دشمنان ملت را کور خواهد نمود و موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد؛ و بدون تردید انتخاب فردی اصلح در حل مشکلات موجود، مؤثر خواهد بود.
اینجانب از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنم، در این انتخابات مهم شرکت نموده‌ و وحدت و همدلی خود را یک بار دیگر در مقابل چشم ناظران جهانی به نمایش بگذارند.
حسین نوری همدانی

آیتاللهالعظمی مکارم شیرازیفردی مؤمن، امین و شایسته را برای جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران  انتخاب کنید

بر همه واجدین شرایط، لازم است با شرکت پرشور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایسته جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آینده جامعه ادا نمایند.
متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدین شرایط، لازم است با شرکت پرشور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایسته جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آینده جامعه ادا نمایند. از درگاه خداوند متعال عزت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسئلت دارم.
والسلام علیکم و رحمة‌الله

آیتاللهالعظمی جوادی آملیحضور در پای صندوقهای رأی دشمنزدایی میکند

امروز موظف هستیم، وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت‌ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند، حضور فعال داشته باشیم؛ حضور در پای صندوق‌های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن‌زدایی می‌کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آنها صرفاً به دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و با فرهنگ هستند و در همه صحنه‌های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته‌اند، باید مسئولان، این تلاش و از خودگذشتگی مردم را قدر بدانند و با سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.
 امروز مؤظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت‌ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم، حضور در پای صندوق‌های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن‌زدایی می‌کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
امیدواریم به حرمت خون‌های پاک شهدا، مردم در این صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور نیز محفوظ بماند.

آیتاللهالعظمی سبحانیانتخاب اصلح یک فریضه دینی است

مردم باید فردی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند که متدین باشد؛ منتخب ریاست جمهوری باید شبانه‌روز برای حل مشکلات مردم، کار و تلاش کند و راه‌حل مشکلات، انتخاب فردی است که مشکلات را بداند و انتخاب فرد اصلح یک فریضه دینی است. منتخب ریاست جمهوری باید شبانه‌روز برای حل مشکلات مردم، کار و تلاش کند و مشارکت در انتخابات برای ادامه مسیر تکامل کشور، ضروری است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور پای صندوقهای رأی و تلاش در انتخاب اصلح، یک عمل صالح سیاسی و دینی است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، توجه به ویژگی‌های نامزد اصلح در کلام مقام معظم رهبری را راهگشای یک انتخاب درست عنوان کرد و افزود: حضور پای صندوق‌های رأی و تلاش در انتخاب اصلح، یک عمل صالح سیاسی و دینی است که چشم طمع دشمنان را کور و ایران اسلامی را سرافراز خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این نهاد، به مناسبت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد و با تأکید بر حضور گسترده و انتخاب اصلح، از آحاد مردم برای شرکت در انتخابات دعوت نمود.
بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم
نعمت انتخابات و مردم‌سالاری دینی که به برکت انقلاب اسلامی و هوشیاری امام راحل عظیم‌الشأن به ملت ایران، ارزانی داشته شده است، سال‌هاست که در سایه‌ هدایت‌های رهبری معظم انقلاب مدظله العالی صیانت شده و امروز به یکی از مظاهر اقتدار و عزت ملی بدل گشته است.
مردم بصیر و شریف ایران نیز پیوسته با حضور مسئولانه خود در انتخابات‌ها با قدرشناسی از این نعمت، علاوه بر انجام تکلیف دینی و سیاسی، از حق خود در تعیین سرنوشت کشور استفاده می‌کنند و برای ساختن آینده ایران قوی، گام بر می‌دارند.
حضور پای صندوق‌های رأی و تلاش در انتخاب اصلح، یک عمل صالح سیاسی و دینی است که چشم طمع دشمنان را کور و ایران اسلامی را سرافراز خواهد کرد.
توجه به ویژگی‌های نامزد اصلح در کلام مقام معظم رهبری، راهگشای یک انتخاب درست است. به فرموده ایشان «اصلح آن کسی است که در درجه‌ اول به مبانی این انقلاب و این نظام، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد. دوم اینکه کارآمد باشد؛ شب و روز نشناسد. دنبال کار باشد. توانایی داشته باشد برای کار کردن. از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند. توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب، این موجب صلاحیت است. وقتی این صلاحیت وجود داشت، این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه‌ ظرفیت‌های کشور استفاده کند»؛ لذا توصیه می‌کنیم، مردم عزیز در انتخاب اصلح به این معیارها توجه ویژه‌ای داشته باشند و با انتخاب درست یاری‌گر اسلام و انقلاب باشند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت از آحاد مردم جهت حضور دشمن‌‍شکنانه و خلق حماسه‌ای دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر مشارکت گسترده و انتخاب اصلح تأکید می‌کند و با گرامی‌داشت یاد و نام خادم ملت، شهید رئیسی(ره)، عزت و سرافرازی ایران و ملت شریف را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.
[ولایطئون موطئًا یغیظ الکفار ولاینالون من عدو نیلًا الا کتب لهم به عمل صالح] (توبه؛ ۱۲۰)

  مرکز مدیریت حوزههای علمیه کشورآمادهباش حوزویان برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در مرحله دوم
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور از مدیران استانی خواست، در فرصت باقی‌مانده تا برگزاری مرحله دوم انتخابات، نسبت به اعزام مبلغان برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه برنامه‌ریزی کنند.
متن پیام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود به محضر رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله‌تعالی، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن راحل و شهدای گرانقدر، خصوصا شهدای خدمت با توجه به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از حضور مردم بصیر و علاقه‌مند به ایران قوی و سرفراز که با فاصله حدود چهل‌روز از شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، شهید آیت‌الله رئیسی رحمة‌الله واقع شد، قدردانی و تشکر وافر می‌نماییم.
انتخابات، نماد اصلی مردم ‌سالاری دینی و تبلور اراده مردم در صحنه سیاسی کشور است. بخش قابل توجهی از مردم عزیزمان علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی و فشارهای خارجی، در جمعه گذشته پای صندوق‌های رأی در سراسر کشور حاضر شدند و بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. با همه این اوصاف، یک گام دیگر تا مشخص شدن چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی هنوز مانده است که در این برهه حساس نکات ذیل تقدیم می‌شود.
1. برای تحقق مطلوب گام دوم انتخابات و تبلور عزم عمومی و ملی برای مشارکت حداکثری، لازم است همه مجموعه‌های حوزوی، طلاب، فضلا، اساتید و بخش اداری به صورت فوری و جهادی در هفته پیش‌رو تلاش مضاعف خود را به صورت مجازی و میدانی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بالا بردن مشارکت عمومی و تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح به کار گیرند.
2. همه مدیران استانی در فرصت باقی‌مانده تا برگزاری مرحله دوم انتخابات، نسبت به اعزام مبلغان برای دعوت از مردم به مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه برنامه‌ریزی نمایند.
3. از همه علمای بلاد «کثر الله امثالهم» و چهره‌های شاخص حوزه‌های علمیه استدعا داریم، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و حوزوی، جریان دعوت به حضور باشکوه در انتخابات و انتخاب اصلح را یاری رسانده و در این راستا از همه امکانات، کمال بهره را ببرند.
4. لازم است، در این شرایط که دشمنان ایران اسلامی عزیزمان چشم به اختلافات و نزاع‌های داخلی دوخته‌اند، همه آحاد کشور خصوصا عزیزانی که شعارها و آرمان‌های انقلاب را وجهه همت خود قرار داده‌اند، از هر گونه مسئله تفرقه‌انگیز بپرهیزند و یک‌صدا، عموم مردم را برای مشارکت حداکثری در مرحله دوم و انتخاب اصلح دعوت کنند.
در پایان از خداوند متعال، عزت و سرفرازی جمهوری اسلامی ایران را در همه عرصه‌ها به‌ویژه انتخابات آینده خواستارم و از ساحت مقدس ربوبی، دوام صحت و سربلندی رهبر معظم انقلاب «حفظه الله تعالی» را طلب می‌کنیم.

​​​​​​​

ارسال دیدگاه