هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

وظیفه داریم معارف اهل‌بیت(ع) را به سطح جامعه بیاوریم

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

وظیفه داریم معارف اهل‌بیت(ع) را به سطح جامعه بیاوریم

این مرجع تقلید گفتند: زیارت کردن و بوسیدن درِ حرم برای همه مردم است؛ اما ما وظیفه داریم، معارف اهل‌بیت(ع) را به سطح جامعه بیاوریم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و هیئت همراه، ضمن تقدیر از فعالیت‌های این آستان مقدس در حوزه بین‌الملل و همچنین خدمات به زائران و مجاوران امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، بیان کردند: امور مربوط به زائرسرا و فعالیت‌هایی که در این حوزه گزارش دادید، همه اینها مقدس است و باید باشد؛ ولی یکی از مهمترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است؛ اینکه بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.
ایشان گفتند: امام رضا(ع) در زمان حیات خود، هم مسائل فقه و احکام و شریعت را به‌خوبی بیان می‌کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می‌کردند. ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه‌ها نیز پیرو آن حضرت باشیم.
معظم‌له اظهار کردند: ما همه در کنار سفره امامان نشسته‌ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم، به عهده ایران است؛ برای اینکه در کشورهای دیگر، امام و امام‌مدار هست؛ اما امامت نیست و اساس کار، این امامت و این تفکر، اهل‌بیت(ع) و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند.
ایشان بیان کردند: مردم ما واقعاً شیفته اهل‌بیت(ع) هستند؛ اما این محبت، مادامی که معقول نباشد، پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی افزودند: اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام بود و هم محور مسیحیت؛ و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود؛ اما شبهات فکری و عدم پاسخگویی به آن شبهات، کم کم دین را از اندلس گرفت و الآن هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست.
ایشان تأکید نمودند: زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است؛ اما ما وظیفه داریم، علم آورده و حرف تازه بیاوریم. ما قرآن کریم داریم، ما نهج‌البلاغه داریم. کتاب تمام نهج‌البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد. ما این معارف اهل‌بیت(ع) را باید به سطح جامعه بیاوریم.
 
 
 

ارسال دیدگاه